Karaoke, synkronisering af text og lyd
Fra : Claus Sørensen

Dato : 09-08-03 16:20

Hvordan får jeg sykroniseret text og lyd?

Jeg vil gerne lave noget Karaoke i FlashMX og oploade det.

Men - jeg kan nogenlunde få det til at passe på harddisken, men ikke når det
er oploadet?!

Se evt.: http://www.gothahus.dk/flash/karaoke/karaoke.htm

Jeg har ikke vedhæftet *.fla filen, da den fylder 12.500 KB

/Claus

Fra : Bjerrum

Dato : 09-08-03 16:48

Hej Claus

Du skal bruge stream sound i modsætning til event sound.

Søren Bjerrum
www.mijau.dk

Fra : Claus Sørensen

Dato : 10-08-03 10:56

Tak for hurtigt svar!

Jeg importerer lyden *.mp3 til biblioteket og hiver den derfra ud på scenen,
men hvordan stiller jeg den så til stream sound?

/Claus

Fra : Bo

Dato : 10-08-03 19:36

Lav et lag der hedder sound. Indsæt keyframe - marker frame - i properties
bar: vælg din lyd i dropdownboxen "sound" - sæt sync til "stream" - indsæt
tomme frames i så lang tid lyden skal spille ( spiller ).

Nu kan du animere text eller anden grafik i et andet lag og få det til at
følge musikken.

Mvh. Bo

Fra : Claus Sørensen

Dato : 10-08-03 22:50

Tak!

(Jeg havde overset valget i properties. Nu virker det bare!)

/Claus