Fjæsing
Fra : Abildgaard 3140

Dato : 08-08-03 23:52

Under en nattur i Sundet spottede vi fjæsing i hundredvis.

Findes der en skridsikker metode til rensning og indtagelse af bæsterne?
Evt. et link.

--

|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : ole

Dato : 09-08-03 15:11

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote in message
> Under en nattur i Sundet spottede vi fjæsing i hundredvis.
>
> Findes der en skridsikker metode til rensning og indtagelse af bæsterne?
> Evt. et link.

Du kan finde information i disse links:
http://www.fisketips.dk/Default.asp?Obj=spsm&funk=vis&spId=3232
http://www.fisketips.dk/Default.asp?Obj=spsm&funk=vis&spId=3992
http://www.fisketips.dk/Default.asp?Obj=spsm&funk=vis&spId=4315

Hvis du er oprettet som bruger på siden kan du også bruge søgemaskinen til
at finde følgende oversigt:
http://www.fisketips.dk/Default.asp?Obj=spsm&Funk=soeg&Tekst=Fj%E6sing&Indlaeg=on

Med venlig hilsen

Ole
www.fisketips.dk - Dialog krydret med konkurrence
Bliv bruger - Det er gratis.

Fra : Torben Abilgaard

Dato : 10-08-03 20:20

"ole" <Ole@fisketips.dk> skrev i en meddelelse

> "Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote in message

> [...]
Super, men jer er stadig på jagt efter tegninger eller staveplader, så
letforståelige at selv et barn vil kunne bruge dem. Jeg er lidt en piveskid
på det område.

--
vh ¸.·´¯)

Fra : Jaks

Dato : 10-08-03 21:41

Fjæsinger - dem klarer jeg med pølsetangen.
Det passer lige, hvis man kan tage dem med sidepiggene ud gennem hullerne i
pølsetangen - en meget skarp kniv, og et snit hele vejen igennem, så passer
det med at hoved og pigge kan smides væk, og resten er klar til panden.
Hvis det er en pæn størrelse, er røget fjæsing en særdeles god spise.

Med sikker hilsen Jaks