Genbruge RAM på nyt bundkort ?
Fra : Brian Olsen

Dato : 08-08-03 22:39

Hej i gruppen !

Jeg har overvejet at købe et Epox EP-4PCA3+ bundkort m. I875P chipsettet.
Det skal køre med en P4 2,4 GHz NW-C processor med 800 MHz fsb.

Nu er spørgsmålet som om jeg kan genbruge mine RAM fra min nuværende konfiguration, der er
tale om Kingston HyperX PC3000 RAM (2*512 MB)

Vil jeg kunne køre processoren ved 800 MHz fsb selv om RAM'en kun er PC3000, eller SKAL der
PC3200 RAM til ? Kingston RAM'en er jo CAS2 RAM, så måske kan jeg clocke det til PC3200 ved
at køre CAS 2,5 el 3 i BIOS ?

Hvad er oddsne iøvrig for at de kan køre dualchannel sammen, og kan jeg køre dualchannel ved
PC3000 eller kun ved PC3200 i ovenstående konfiguration ? RAM'ne er købt samtidig og der står
nøjagtig det samme på begge bokse de kom i, så modulerne må jo være helt ens.

I må meget gerne sende link til en side der forklarer om emnet, også gerne sider på engelsk el. tysk.

På forhånd tak

Mvh
Brian Olsen

Fra : Zulfqar Ali

Dato : 09-08-03 04:23

Dine ram er nogle af de bedste der fås..........(til prisen)

Faktisk har mange overclocket disse RAM til noget der ligner PC3500 eller
endog PC3700 m. "hårde timings" - noget de færreste RAM kan!

Så du behøver i realiteten IKKE købe nye RAM med mindre du har for mange
penge?

Prøv evt. at kigge forbi www.overclocking.dk .............

Mvh

Ali

Fra : webfactor

Dato : 09-08-03 10:07

"Brian Olsen" <nyhed@REMOVEdbmail.dk> wrote in message
> [...]
ens.

> I må meget gerne sende link til en side der forklarer om emnet, også gerne

Jeg bruger KHX 3000 i et Soltek SL-86SPE-L
2 giga som kører dualmemory fint og godt som ZULFGAR nævnte men har et
problem det er at Bios har kun 266/333/400 som udvalg og de kører jo 370 så
jeg kan ikke varmboote det kan bios`en ikke lide der bliver meldt paritets
fejl 2 korte beeb`s.
Men ved test af rammene ligger de lige under 3200 og over Rb 1060
Venlig Hilsen
www.webfactor.dk
At skulle invistere i 400/800 barrieren er en nymodens tvungen tankegang,jeg
lægger ikke mærke til det men har heller ikke set en 400/800 i aktion for
det går stærkt med KHX 3000 mere inden du køber 2 nye KHX 3000 blokke
til at fuldføre Dual-kit.
Men du kan sagtens bruge dine KHX 3000 med din 800 fsb processor

Fra : Stoffer

Dato : 10-08-03 12:17

> [...]
PC3000, eller SKAL der
> PC3200 RAM til ? Kingston RAM'en er jo CAS2 RAM, så måske kan jeg clocke

Jeg har et Asus P4P800 og 2x512 mb pc3000 kingstom ram.
Jeg har sat fsb til 250 og mem til 333, så rammen køre som pc3200 og ved
cas2. Jeg har prøvet at sætte lidt dårligere timings på rammen og der kan
jeg få dem til at køre ved ca 224 mhz.

Så ja de ram virker fint ved dual pc3200.