autonummererede felter
Fra : Troels Thomsen

Dato : 08-08-03 14:50

Hej

Med min begrænsede database viden er jeg løbet ind i flg. probl... jeg mener
udfordring !!
Det drejer sig om en access database , og jeg udvikler i vb og bruger ado (/
dao ?) , og af og til direkte jet sql kommandoer.

Jeg vil lave noget export og import af en person i min database og i én af
tabellerne er der et autonummereret felt (som bruges som index til data i en
anden tabel).
Export er lavet vha en INSERT INTO .... fra den store database ind i en tom
kopi jeg har liggende.
Under import prøvede jeg en lignende INSERT INTO, men det autonummerede felt
bliver ikke autonummereret. Hvis der i databasen var værdier fra 1-50 og den
person jeg importerer havde værdierne 25-35, er resultatet efter import
1...47-48-49-50-25-26-27...35

Jeg har det til at virke ved kigge på én record i import databasen, og så
sige add new til hoved databasen og derefter assigne alle felterne (minus
det autonummererede forstås) de rigtige værdier. Det går dog urimeligt
langsomt.

Hvad gør "man" i sådan et tilfælde?

mvh Troels

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-08-03 15:28

"Troels Thomsen" <troels.thomsen@mailteledk> wrote in message

> [...]
den
> person jeg importerer havde værdierne 25-35, er resultatet efter import

Du laver en insert into uden at tage dit autonummerfelt med

Laver du insert into med autonummer feltet så bliver det "gamle" nummer
indsat

btw access folket holder til i undergruppen ms-access

mvh/Peter Lykkegaard