Lysstofrør ?
Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 08-08-03 12:40

Hej Gruppe

Jeg skal have rør på mit akvarie nu, jeg har et effectline armatur med plads
til 2 rør (Der er allerede rør, men de ser godt nok brugte ud.).

Det skal bruges til scalara og sommefuglcichlider.
Der er lyst sand/grus i akvariet, og jeg regner med at have mange planter.

Jeg havde tænkt mig et Flora-glo og et triton (Jeg har dog hørt at lyset fra
Triton er lige lovligt stærkt til lyst grus)

Hvad siger I ?

Ekstra spg: Hvad er smartest plante røret forrest eller lyskilden, jeg
tænker her på at jeg jo vil have de høje planter bagerst, det kan jo skygge
lidt.

MVH
Lars Helmer Andersen

Fra : Martin Sorensen[2840~

Dato : 12-08-03 14:08

> [...]
fra
> Triton er lige lovligt stærkt til lyst grus)

Så vidt jeg husker er Flora-Glo beregnet til drivhuse og er højt elsket af
alger.

Vi har 4 x 30W Philipps Aquarelle med reflektorer i et 325l akvarie og er
godt tilfredse med det.

Aquarelle er både billigere og lettere at finde end Triton, IMHO.Og de er
gode tiil planter.

/Martin