Opslag i database
Fra : Falcon

Dato : 08-08-03 11:57

Jeg har to tabeller

Bestilling og Produkter

I Bestilling er der flg. felter
BestillingsID
ProduktID
Antal
Nummer

I Produkter er der flg. felter

ProduktID
Nummer
Navn

Hvis jeg slår op i tabellen bestilling med flg:

Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
server.MapPath("/database/db.mdb")

SQLstmt = "SELECT * FROM Bestilling WHERE BestillingsID= " &
Request("BestillingsID")

Conn.Execute (SQLstmt)

Set rs = conn.Execute(SQLstmt)

rs.movefirst
do while not rs.eof
BestillingsID= rs("BestillingsID")
ProduktID= rs("ProduktID")
Antal= rs("Antal")
Storrelse =rs("Storrelse")

Det kører bare helt ok, men nu vil jeg også slå op i Produkter så jeg kan få
nummer og navn med på de enkelte bestillinger

Har forsøgt med:

SQLstmt = "SELECT * FROM Bestilling, Produkter WHERE BestillingsID= " &

Nummer=rs("Nummer")
Navn=rs("Navn)

Men det giver 4 hit pr. BestillingsID.

Der er ingen relatoiner i db'en

Hvordan kan jeg strikke den sammen ??

Falcon

Fra : Chrisser

Dato : 08-08-03 12:20

Falcon wrote:
> [...]
>
> Har forsøgt med:
>
> SQLstmt = "SELECT * FROM Bestilling, Produkter WHERE BestillingsID=

Kan det passe at du lige nu kører med fire produkter ?
prøv at tilføje nedenstående:

SQLstmt = SQLstmt & " and Bestilling.ProduktID= Produkter.ProduktID"

- du er nødt til at kæde de to tabeller sammen i sql'en, og så vidt jeg lige
kan se skal det være på din produktID...

PS: Du har nummer med i begge tabeller = unødvendigt

Mvh
Chrisser

Fra : Erik Jørgensen

Dato : 10-08-03 14:07

Falcon wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>

> Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
> Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &

Hvorfor fyrer du din Execute statement af 2 gange. Det burde være nok kun at
benytte "Set rs = ....osv" da du jo kun har brug for et row-set ?

Nu fremgår det jo ikke tydeligt om du har "dubletter" af data. I så tilfælde
kan du jo benytte DISTINCT til at filtrere dem fra ... det var bare en tanke

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne