/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / Linux / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Linux
#NavnPoint
o.v.n. 11177
peque 7911
dk 4814
e.c 2359
Uranus 1334
emesen 1334
stone47 1307
linuxrules 1214
Octon 1100
10  BjarneD 875
SUN Enterprise 250/450 med rack-mount kit ~
Fra : ZUM


Dato : 04-04-01 09:50

Hvor mange U kommer en SUN Enterprise 250 med rackmount kit til at fylde?
Hvor mange U kommer en SUN Enterprise 450 med rackmount kit til at fylde?

Kan nogen skaffe billeder af SUN Enterprise 250 med rackmount kit - meget gerne mounteret i rack.
Kan nogen skaffe billeder af SUN Enterprise 450 med rackmount kit - meget gerne mounteret i rack.   

På forhånd tak.

Jan


 
 
Lars Balker Rasmusse~ (04-04-2001)
Kommentar
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 04-04-01 09:51

ZUM <zum@mail.flashmail.com> writes:
> Hvor mange U kommer en SUN Enterprise 250 med rackmount kit til at fylde?
> Hvor mange U kommer en SUN Enterprise 450 med rackmount kit til at fylde?

*Skal* du bruge al den udvidelsesplads i maskinerne? Ellers kunne du jo
overveje U220/U420 som er 4U høje.
--
Lars Balker Rasmussen "Special is bad."

ZUM (04-04-2001)
Kommentar
Fra : ZUM


Dato : 04-04-01 09:56

Ja, det er netop pga. diskplads.


On 04 Apr 2001 10:51:15 +0200, Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> wrote:

>ZUM <zum@mail.flashmail.com> writes:
>> Hvor mange U kommer en SUN Enterprise 250 med rackmount kit til at fylde?
>> Hvor mange U kommer en SUN Enterprise 450 med rackmount kit til at fylde?
>
>*Skal* du bruge al den udvidelsesplads i maskinerne?
> Ellers kunne du jo overveje U220/U420 som er 4U høje.


Christian Dueholm Ch~ (04-04-2001)
Kommentar
Fra : Christian Dueholm Ch~


Dato : 04-04-01 10:02

In article <jbolctk7mtaja3ut7as38dkg063qk31c4q@4ax.com>, ZUM wrote:
>Ja, det er netop pga. diskplads.
>

Jeg ville overveje en 220R/420R og en ekstern disk kasse såsom en A1000
eller D1000.

250/450 er ikke særlig fede at rackmounte. Specielt 450 er et helvede i
et rackskab.
--
Christian D. Christensen

"I think the sum of intelligence on the internet is constant. Only the
number of lusers grows..." - Uwe Ohse in the monastery

Ole Michaelsen (04-04-2001)
Kommentar
Fra : Ole Michaelsen


Dato : 04-04-01 10:33

chch@freesbee.wheel.dk (Christian Dueholm Christensen) writes:
>
> Jeg ville overveje en 220R/420R og en ekstern disk kasse såsom en A1000
> eller D1000.

220R er en fornøjelse at montere i rack. Nemt og smertefrit. Det er
rigtigt at det er lidt ærgeligt at de kun har plads til to interne
diske. Svært (umuligt) at få plads til spejlet rootdisk, clone-disk,
hot-spare-disk, og evt en disk til 3rd mirror break-off.

Hvor mange kan der være i 420R?

> 250/450 er ikke særlig fede at rackmounte. Specielt 450 er et helvede i
> et rackskab.

Ikke hvis den står på nederste hylde ... Ellers har du ret. Det er
pænt ærgeligt at bruge dyrbar gulvplads på en enkelt 450'er.

-- Ole

Allan Joergensen (04-04-2001)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 04-04-01 10:33

Christian Dueholm Christensen <chch@freesbee.wheel.dk> wrote:

>250/450 er ikke særlig fede at rackmounte. Specielt 450 er et helvede i
>et rackskab.

Og specielt når den sidder øverst.

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>
NT scales to quad Xeons? Linux scales to S/390. Benchmark that, soft ones.
I know karate (and seven other Japanese words).

ZUM (04-04-2001)
Kommentar
Fra : ZUM


Dato : 04-04-01 13:30

Hej CDC,

Jeg har pt. E220R'ere, og er glade for dem, men i nogle situationer ville E450'erens 20 diske bare være lækkert.
A1000/D1000 er jo stinkende dyre... til den pris kan det bedre betale sig at købe to fiberkort og sætte dem på SAN'et - også selv om jeg medregner prisen på porte i SAN
switchene.
D130'ere er en mulighed, men jeg skal jo have en pæn stak af dem for at det hjælper....

E450'eren i et rack skab UDEN rack-mount kittet kender jeg jo fra kælderen på Ejby Industrivej.
Har du prøvet en E450'er i et rack skab MED rack-mount kittet.

mvh

Jan Egeriis






On 4 Apr 2001 09:01:57 GMT, chch@freesbee.wheel.dk (Christian Dueholm Christensen) wrote:

>Jeg ville overveje en 220R/420R og en ekstern disk kasse såsom en A1000
>eller D1000.
>
>250/450 er ikke særlig fede at rackmounte. Specielt 450 er et helvede i
>et rackskab.


Allan Joergensen (04-04-2001)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 04-04-01 13:33

ZUM <zum@mail.flashmail.com> wrote:

>E450'eren i et rack skab UDEN rack-mount kittet kender jeg jo fra kælderen på Ejby Industrivej.

Que?

>Har du prøvet en E450'er i et rack skab MED rack-mount kittet.

Jeg har flere skabe med E450 - Det er et helvede at montere den øverste.

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>
NT scales to quad Xeons? Linux scales to S/390. Benchmark that, soft ones.
I know karate (and seven other Japanese words).

ZUM (05-04-2001)
Kommentar
Fra : ZUM


Dato : 05-04-01 00:50

Christian og jeg har arbejdet i samme biks, så Ejby Industrivej var lige en intern...

Du har ikke et billede af sådan et fyldt skab?
....eller kan du kort forklare, hvad man gøre ved E450'eren?
Piller du siderne af?
Piller du fronten af?
Kan den køre ind/ud af rack'et på en skinne eller står/ligger den bare på en hylde?
Står den op eller ligger den ned?
Hvor høj er den i rack'et?

mvh Jan


On Wed, 04 Apr 2001 12:32:57 GMT, dw@telianisse.org (Allan Joergensen) wrote:

>ZUM <zum@mail.flashmail.com> wrote:
>
>>E450'eren i et rack skab UDEN rack-mount kittet kender jeg jo fra kælderen på Ejby Industrivej.
>
>Que?
>
>>Har du prøvet en E450'er i et rack skab MED rack-mount kittet.
>
>Jeg har flere skabe med E450 - Det er et helvede at montere den øverste.


Allan Joergensen (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 05-04-01 07:20

ZUM <zum@mail.flashmail.com> wrote:

>Christian og jeg har arbejdet i samme biks, så Ejby Industrivej var lige en intern...

Jeg undres bare fordi jeg arbejder i den biks nemlig :)

>Du har ikke et billede af sådan et fyldt skab?

Jeg kan da nok skaffe et.

>...eller kan du kort forklare, hvad man gøre ved E450'eren?
>Piller du siderne af?
>Piller du fronten af?
>Kan den køre ind/ud af rack'et på en skinne eller står/ligger den bare på en hylde?
>Står den op eller ligger den ned?
>Hvor høj er den i rack'et?

Den monteres i noget der minder om en bakke med skinner så den kan
trækkes ud.

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>
NT scales to quad Xeons? Linux scales to S/390. Benchmark that, soft ones.
I know karate (and seven other Japanese words).

Christian Dueholm Ch~ (04-04-2001)
Kommentar
Fra : Christian Dueholm Ch~


Dato : 04-04-01 14:06

In article <a53mctkgidqq85cpjus7c7l7eap8b31ucq@4ax.com>, ZUM wrote:
>Hej CDC,

Hej Jan...
Jeg havde ikke lige gennemskuet at det var dig

>Jeg har pt. E220R'ere, og er glade for dem, men i nogle situationer ville E450'erens 20 diske bare være lækkert.
>A1000/D1000 er jo stinkende dyre... til den pris kan det bedre betale sig at købe to fiberkort og sætte dem på SAN'et - også selv om jeg medregner prisen på porte i SAN
>switchene.

Tjah...
Det er selvfølgelig rigtigt nok, men 450'eren er ikke rigtig
til at have med at gøre i et rackskab med mindre den sidder
nederst.

>D130'ere er en mulighed, men jeg skal jo have en pæn stak af dem for at det hjælper....

Der skal et par stykker til før man når op på 20 diske.

>E450'eren i et rack skab UDEN rack-mount kittet kender jeg jo fra kælderen på Ejby Industrivej.

Åh gud, mind mig ikke om det. Det var snot umuligt at have med at
gøre. Prøvede du nogensinde at tage StorageTek robotten ud?

>Har du prøvet en E450'er i et rack skab MED rack-mount kittet.

Ja, en enkelt gang. Når den sidder nederst i skabet er det ok,
men hvis den ikke gør det og man skal have den ud er det ikke
særlig fedt.

--
Christian D. Christensen

"I think the sum of intelligence on the internet is constant. Only the
number of lusers grows..." - Uwe Ohse in the monastery

ZUM (05-04-2001)
Kommentar
Fra : ZUM


Dato : 05-04-01 00:56

On 4 Apr 2001 13:06:28 GMT, chch@freesbee.wheel.dk (Christian Dueholm Christensen) wrote:


>Jeg havde ikke lige gennemskuet at det var dig

Nej... jeg holder af at bruge gratis adresser på usenet, så kan man altid skippe til en ny, når der begynder at poppe for meget spam ind.

> 450'eren er ikke rigtig til at have med at gøre i et rackskab med mindre den sidder nederst.

Det er nok ikke det store problem. Jeg får ikke brug for mange E450'ere. Det meste er jo bare standard webservere og små database servere.

>Åh gud, mind mig ikke om det. Det var snot umuligt at have med at
>gøre. Prøvede du nogensinde at tage StorageTek robotten ud?

Nej, den er jeg vist sluppet for.

>>Har du prøvet en E450'er i et rack skab MED rack-mount kittet.
>
>Ja, en enkelt gang.
> Når den sidder nederst i skabet er det ok, men hvis den ikke gør det og man skal have den ud er det ikke særlig fedt.

Kan man køre den ud, så det er muligt at skifte f.eks. skifte memory i den mens den sidder i rack'et eller er det drømmetænkning?

mvh Jan
   

Christian Dueholm Ch~ (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Christian Dueholm Ch~


Dato : 05-04-01 01:28

In article <6qcnctck1umh8sssgf5giqov29r0v07g1d@4ax.com>, ZUM wrote:
>>Åh gud, mind mig ikke om det. Det var snot umuligt at have med at
>>gøre. Prøvede du nogensinde at tage StorageTek robotten ud?
>
>Nej, den er jeg vist sluppet for.

Lucky you

>Kan man køre den ud, så det er muligt at skifte f.eks. skifte memory i den mens den sidder i rack'et eller er det drømmetænkning?

Ja, den kan køre ind/ud på nogen skinner, men hvis den ikke er
nederst risikerer man nemt at skabet får overbalance.

--
Christian D. Christensen

"I think the sum of intelligence on the internet is constant. Only the
number of lusers grows..." - Uwe Ohse in the monastery

Allan Joergensen (05-04-2001)
Kommentar
Fra : Allan Joergensen


Dato : 05-04-01 07:20

Christian Dueholm Christensen <chch@freesbee.wheel.dk> wrote:

>Ja, den kan køre ind/ud på nogen skinner, men hvis den ikke er
>nederst risikerer man nemt at skabet får overbalance.

Man har da støtteben på skabet.

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>
NT scales to quad Xeons? Linux scales to S/390. Benchmark that, soft ones.
I know karate (and seven other Japanese words).

ZUM (05-04-2001)
Kommentar
Fra : ZUM


Dato : 05-04-01 08:58

Ja - teoretisk set...


On Thu, 05 Apr 2001 06:20:08 GMT, dw@telianisse.org (Allan Joergensen) wrote:

>Man har da støtteben på skabet.


Morten Seeberg (14-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Seeberg


Dato : 14-04-01 23:28

> >Åh gud, mind mig ikke om det. Det var snot umuligt at have med at
> >gøre. Prøvede du nogensinde at tage StorageTek robotten ud?
> Nej, den er jeg vist sluppet for.

Jeg kan da lige gøre x-festen her i gruppen komplet :)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste