Fangst af makrel
Fra : leif Nielsen

Dato : 08-08-03 08:07

Hvad er den mest givtige eller brugte metode til fiskeri efter makrel fra
turbåd ? Jeg skal selv afsted fra Sjællandsodde med Nadia .

M.V.H.
Leif

Fra : 7C

Dato : 08-08-03 08:56

Mig bekendt, så er der ikke noget der overgår et makrelforfang med en lille
pirk for enden.
Hvis der er rigtig mange makreller, så kan du med fordel fjerne den
midterste krog på forfanget. Det gør at du nemmere kan håndtere et "fuldt
hus", når de skal afkroges.

Vh.
Søren
Silkeborg.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 08-08-03 09:23

On Fri, 8 Aug 2003 09:06:46 +0200, "leif Nielsen" <leifREMOVE@popx.dk>
wrote:

>Hvad er den mest givtige eller brugte metode til fiskeri efter makrel fra
>turbåd ? Jeg skal selv afsted fra Sjællandsodde med Nadia .

Makrelforfang med et blink i enden. Det virker ligegodt fra mole eller
båd.

Og tag rigelig med forfang med, men de kan også købes billigt.

Mvh. Brian
--
http://www.patricia-brinch.dk - Min private babe side.
http://www.zelinski.dk - Indrek Zelinski Fanzone

Fra : ib.ludvigsen

Dato : 08-08-03 22:08

Nå ja, det med at fjerne et par kroge fra forfanget er normalt en god ide,
jeg fjerner altid det øverste samt den nederste krog.
Men det bliver næppe nødvendigt på Sjællands odde (schultz grund) Her får du
brug for alt hvad der eventuelt kan lokke et par makreller til dig, for
fiskeriet er meget ringe derovre for tiden !

Mvh
Ib