Ålefiskeri - agn?
Fra : hans hansen

Dato : 07-08-03 21:35

Hejsa i gruppen...

Vil lige høre jeg alle om det kan lade sig gøre at fange ål på sildestykker
i å og sø??

Hvilken forfang metode vil i anbefale til det formål?

Hilsen Uffe

Fra : Per Rosenhave

Dato : 07-08-03 22:33

Hejsa Uffe Thomsen

> Vil lige høre jeg alle om det kan lade sig gøre at fange ål på
sildestykker
> i å og sø??

Det kan du godt, eller også en god portion regnorm. Du kan for densags skyld
også bruge skalle i strimler ....

> Hvilken forfang metode vil i anbefale til det formål?

Bundmede og lige efter mørkets frembrud ...

knæk og bræk

--- Per Rosenhave

Fra : Littleboy

Dato : 11-08-03 17:37

Hej Hans

I recently cought an ål in the Gudenå i Randers. I caught it on a average
regnorm and 4 or 5 fly maggets (the young fly worms).

I think in the Gudenå it helps to add some maggets for the smell, since it
can be fast streaming water. Use a lead of about 20 - 25 grams to fish on
the bottom. Doesn't matter if the lead makes a big splash in the mud on the
bottom of the river. Will help to get some mud and small food flying around
your hook. Make the distance from the hook to the lead not too big, about 15
cm will do. This way you'll keep the bait close to the muddy bottom, where
the ål is swimming.

The ål tasted great after filleting and grilling it ;)

Sorry, don't know about catching ål with sildestykker.

Hilsen

Jeroen

Fra : JW

Dato : 22-08-03 06:15

Min erfaring er små skaller krogget i halen med en enkeltkrog fisket på et
glidetackel.. Stik en kniv nogle gange gennem siden på den døde skalle så
svømmeblæren punkterer ellers stiger den op. Jeg har kun erfaring fra
søfiskeri men den metode har givet mig adskillige ål op til 1,9 kilo....

Fra : Littleboy

Dato : 22-08-03 12:44

Where do you fish JW?