Fejl med en lille asp kode!
Fra : Thomas Brejner

Dato : 07-08-03 20:16

Kan i sige mig hvad fejlen er ved dette stykke kode, jeg får ingen fejlm.
men den vil bare ikke køre koden.

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../databasebruger2003.mdb")
Conn.Open DSN

SQL = "UPDATE bruger SET point = point + 15 WHERE id=" & Session("id")
RS.Open SQL, Conn, 3, 3

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-08-03 20:42

Thomas Brejner wrote :

> Kan i sige mig hvad fejlen er ved dette stykke kode, jeg får ingen fejlm.
> men den vil bare ikke køre koden.

Hvad mener du med at "den vil bare ikke køre koden"? Bliver koden ikke
afviklet - eller sker der blot ikke noget i din tabel.

> [...]
> Conn.Open DSN
>
> SQL = "UPDATE bruger SET point = point + 15 WHERE id=" & Session("id")

Hvad er felttypen for feltet "point"? Det skal være et tal for at du kan
gøre det. Hvad ligger der i dit session-id? Hvis det er en streng med
bogstaver i, så skal der plinger (') omkring værdien.

Se evt www.asp-fag.dk/article?id=41 inden du svarer.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Svar til gruppen og ikke til mig privat !
Skriv under det du svarer på - www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Chrisser

Dato : 08-08-03 08:01

Thomas Brejner wrote:
> [...]
> Conn.Open DSN
>
> SQL = "UPDATE bruger SET point = point + 15 WHERE id=" &

Du prøver at åbne et recordset med en update, så jeg er usikker på hvad du
gerne vil, men her kommer et par kommentarer.

Hvis du vil åbne et recordset med data så lav en select i stedet for en
update.

Hvis du vil have kørt din update kan du bruge:
Conn.Execute SQL
Du kan også opdatere et allerede åbent recordset, men det er en anden
historie ( fordi jeg ikke bruger det og ikke kan huske det præcist )

Endvidere skal ( eller er det bare mig ? ) du skifte linie før RS.open.

Mvh
Chrisser