Juhuu - endelig lykkedes det ....
Fra : Klaus

Dato : 07-08-03 19:47

.... at få Linux installeret på min maskine. For 4 år siden forsøgte jeg
første gang med en RH version der manglede for mange drivere. For et år
siden prøvede jeg at installere Corel Linux, som gik ned da installationen
begyndte at læse fra CD-rom. I foråret prøvede jeg med Mandrake9.0, men
musen frøs fast oppe i venstre hjørne af skærmen og det er ikke særlig
praktisk at være afhængig af genvejstaster. For en måned siden fik jeg en
kopi af RH8.0, men der må åbenbart have været en fejl i kopien, for den
ville heller ikke lade sig installere.

Men for en uge siden fik jeg en kopi af Mandrake9.1, installerede den i
forgårs og den kører bare upåklageligt - indtil nu. Jeg skal nok finde fejl
og problemer som jeg forhåbentlig kan få hjlæp med at løse her i gruppen.

Med venlig hilsen,
en glad og lykkelig linux-newbie

Klaus Eriksen
www.aigis.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 07-08-03 20:19

Klaus wrote:
> [...]
> og problemer som jeg forhåbentlig kan få hjlæp med at løse her i gruppen.

Velkommen og tillykke :)

mvh
Johan - Linuxmand på sin eneste windows maskine :D Fordi han endnu ikke
har taget sig sammen til at købe Crossover Office så man kan smide den
sidste windows maskine på porten :D

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 07-08-03 23:26

Johan Holst Nielsen skrev:

> Johan - Linuxmand på sin eneste windows maskine :D Fordi han endnu ikke
> har taget sig sammen til at købe Crossover Office så man kan smide den
> sidste windows maskine på porten :D

Er det net-banken

Det er den der holder rigtig mange fra at lave det sidste skift i hvert
fald...
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 08-08-03 06:54

Peter Sepstrup wrote:

> Er det net-banken
>
> Det er den der holder rigtig mange fra at lave det sidste skift i hvert
> fald...

Well, jeg udvikler på Linux, tjekker mail på Linux - det eneste jeg
egentlig bruger windows til lige nu er nyhedsgrupper (jah ved faktisk
ikke hvorfor... har ikke taget mig sammen til at køre dem på Linux
maskinen) og så Photoshop og Illustrator... og så hygger jeg mig med
MSN's webcam feature nogle gange :D

Netbanken virker på min Linux - dog med visse problemer.... men det
fungerer basalt set...

Generelt er den største mangel at jeg ikke kan køre Photoshop og
Illustrator. Dem SKAL jeg bruge pga. mit arbejde - dog kan Crossover
Office jo køre f.eks. Photoshop - og venter med længsel på at de skal få
deres wine clon til at køre Illuatrator ;)

Iøvrigt - hvilket netbanker virker 100% med Linux - og tager erhvervskunder?

mvh
Johan

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-08-03 07:22

On Fri, 08 Aug 2003 07:53:56 +0200, Johan Holst Nielsen wrote:

> Iøvrigt - hvilket netbanker virker 100% med Linux - og tager
> erhvervskunder?

Skandiabanken fungerer 99,9% i Linux med Mozilla 1.4. Om de tager
erhverskunder, ved jeg ikke.
--
Hilsen/Sincerely, Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-08-03 08:43

Johan Holst Nielsen skrev:

>Iøvrigt - hvilket netbanker virker 100% med Linux - og tager erhvervskunder?

Spørg lige i Jyske Bank. Jeg ved det ikke konkret, men jeg mener
at de virker med stort set alt. Jeg valgte dem fordi systemet
virker med Opera (som jeg bruger på Windows).

Deres sikkerhedssystem er lidt omstændeligt, men det kan man leve
med. Det er baseret på et kodekort (kaldet nøglekort):

Login:   kundenummer + nøglekortnummer
   kode fra nøglekortet + personligt kodeord

Alle udbetalinger bekræftes med en kode fra nøglekortet.

--
Bertel

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 08-08-03 12:02

Bertel Lund Hansen skrev:

> Spørg lige i Jyske Bank. Jeg ved det ikke konkret, men jeg mener
> at de virker med stort set alt. Jeg valgte dem fordi systemet
> virker med Opera (som jeg bruger på Windows).

Det gør de også :)
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-08-03 10:09

Peter Sepstrup skrev:

>Det gør de også :)

Ja, og deres aktier stiger.

--
Bertel

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 08-08-03 13:56

On Fri, 08 Aug 2003 09:43:18 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Spørg lige i Jyske Bank. Jeg ved det ikke konkret, men jeg mener
> at de virker med stort set alt. Jeg valgte dem fordi systemet
> virker med Opera (som jeg bruger på Windows).

Jeg mener at have læst et sted, at de ikke bruger Java. Da jeg ville
undersøge det, kunne jeg ikke rigtig finde nogle detaljerede oplysninger
på deres hjemmeside. Kan du svare på dette?

--
Morten Bakkedal
http://www.bakkeland.dk/

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 08-08-03 13:59

Den Fri, 08 Aug 2003 14:56:24 +0200. skrev Morten Bakkedal:

> Jeg mener at have læst et sted, at de ikke bruger Java. Da jeg ville
> undersøge det, kunne jeg ikke rigtig finde nogle detaljerede oplysninger
> på deres hjemmeside. Kan du svare på dette?

De bruger svjv ikke Java - du kan prøve en demo af deres netbank via
hjemmesiden.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 08-08-03 14:06

Tonni Aagesen wrote:

> De bruger svjv ikke Java - du kan prøve en demo af deres netbank via
> hjemmesiden.

www.jyskenetbank.dk bruger java.

VH,

--
Ole Michaelsen, Darmstadt, Germany
http://www.fys.ku.dk/~omic

Fra : Troels Arvin

Dato : 08-08-03 14:10

On Fri, 08 Aug 2003 13:05:50 +0000, Ole Michaelsen wrote:

> www.jyskenetbank.dk bruger java.
Hvor?

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 08-08-03 14:30

Troels Arvin wrote:

> Hvor?

Shit, du har ret. Jeg var ellers ret sikker paa at det var en applet der
klarede noeglekort og adgangskode. Men det er javascript.

Please disregard that transmission.

My bad.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-08-03 14:04

Morten Bakkedal skrev:

>Jeg mener at have læst et sted, at de ikke bruger Java. Da jeg ville
>undersøge det, kunne jeg ikke rigtig finde nogle detaljerede oplysninger
>på deres hjemmeside. Kan du svare på dette?

Med Java deaktiveret kunne jeg i hvert fald komme ind til min
kontooversigt. Men de bruger JavaScript (Grrrr!).

--
Bertel

Fra : Troels Arvin

Dato : 08-08-03 14:09

On Fri, 08 Aug 2003 14:56:24 +0200, Morten Bakkedal wrote:

> Jeg mener at have læst et sted, at de ikke bruger Java.

Engang (for et års tid siden?) var der en enkelt applet på sitet (i forb.
med login). Den er nu borte, hvilket ikke er sært, da den var meningsløs.

Jeg kan varmt anbefale Jyske Netbanks webbank.