Alfix og flamingo?
Fra : Cichliden

Dato : 07-08-03 17:51

Hej Newsgroup

Har prøvet at lave et klippeakvarie med flamingo beklædt med alfix. Jeg har
set det på nettet, men problemet er ligemeget hvor meget jeg silikonelimer
skidtet fast til bund, side og bagvæk, løfter det sig og går i stykker. Hvad
er fidusen til at det bliver siddende, opdriften er tilsyneladende for
stor?. Nogle der har erfaringer med det.
Her er et par link hvor en har lavet et 960 liter på samme måde.

http://www.malawigruppen.dk/perkbeskriv.htm

http://hjem.get2net.dk/per_kyllesbech/alfix.htm

Mvh
Morten

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 07-08-03 18:07

"Cichliden" <ikola@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og går i stykker. Hvad er fidusen til at det bliver siddende,
> opdriften er tilsyneladende for stor?. Nogle der har erfaringer med

Jeg har ingen problemer med min, den er limet med 3 eller er det 4 striber
silikone, mens Chaimlerlain lader akvariets ramme holde baggrunden nede, og
lidt sand eller grus til at holde den på plads:
http://www.chamberlain.dk/?eid=2&seid=&overskr=Baggrund
(nederst på siden)

Hvor tyk er din baggrund?
--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 07-08-03 18:29

Jeg kender godt selv til problemet - jeg har selv ha' en dekoration der
løftede sig efter et par måneder i akvariet og det er ikke specielt rart.

Jeg har også selv lige sat en ny i, i min 325'er. Jeg rensede først alle
glasfalder af med et barberblad og rengjorde derefter med accetone - det
glas du limer på, skal være helt tørt og fedtfri.

Jeg plejer at lave min dekorationer hærde 2 til 3 dage før jeg fylder vand
i.

/Mikkel

Mikkel

Fra : Cichliden

Dato : 07-08-03 20:17

Dekorationen blev lavet til et 53 liters akvarie. Bundpladen og bagpladen er
1 cm. tykke. Er det her problemet ligger, men jo tykkere plader jo mere
opdrift?

Mvh
Morten

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 07-08-03 20:31

> Dekorationen blev lavet til et 53 liters akvarie. Bundpladen og
> bagpladen er 1 cm. tykke. Er det her problemet ligger, men jo tykkere
> plader jo mere opdrift?

Min baggrund er 1-3cm tyk, så måske er det som Mikkel nævner fordi silikonen
ikke binder på glasset?

Fra : Jørgen Engbjerg

Dato : 07-08-03 20:44

jeg har lige lavet en to meter lang dekoration. Nogen steder er den 25-30 cm
tyk. Jeg har udhulet flamingoen, og ellers klasket en god gang silikone
fast. Den står der i endnu?

Du kan evt tynge den med mere alfiks?

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 07-08-03 21:35

1 cm er jo ingen ting. Min dekoration blev bygget af 20 cm plade...

Jeg tror det er fordi du ikke har renset godt nok - og brug den dyre
akvariesilicone...

Fra : Cichliden

Dato : 07-08-03 22:33

Tak for Jeres råd, jeg kigger lidt på rensning af glas, tykkelse og
udhulning.

Mvh
Morten

Fra : Mikkel Stepién Munk