Basenji
Fra : Tine

Dato : 07-08-03 16:07

Hej Gruppe

Jeg har fået tilbudt en ung basenji, men jeg kender ikke rigtig til racen

Er der ikke nogen herinde som kan fortælle mig hvad det er for en hund.
Er der noget man skal være opmærksom på hvis man vælger en basenji.?

Tine

Fra : Line

Dato : 07-08-03 16:35

"Tine" wrote:

> Jeg har fået tilbudt en ung basenji, men jeg kender ikke rigtig til racen
>
> Er der ikke nogen herinde som kan fortælle mig hvad det er for en hund.
> Er der noget man skal være opmærksom på hvis man vælger en basenji.?

Hejsa Tine

Kender ikke selv racen, men her kan du da læse lidt om den:
http://www.spidshundeklubben.dk/spidshundeklubben02/
Så vidt jeg husker, er der også mindst én basenji-ejer her i gruppen
(Pia...vistnok?) - bare hun ikke er på sommerferie!

Mvh. Line

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 07-08-03 21:24

Jeg er her og ikke på sommerferie Tina skriv privat om du vil og
fortæl hvor og af hvem du har fået tilbudt en ung basenji fra og om det er
en han eller tæve ... Basenjien er ikke en nem hund at have med at gøre og
hvis det er en, der skal ud i nyt hjem er det vigtigt at vide hvordan den
har boet før og grunden til den skal skifte hjem, hvis det er tilfældet ....

hilsen Pia

fallohide@tdcadsl.dk

Pia Palmblad Wright
Slarisdal 7B, Torsted,
DK-8700 Horsens, Denmark
http://home19.inet.tele.dk/fallohide/

Fra : mathilde

Dato : 07-08-03 16:42

"Tine" skrev d. 07-08-03 16:07 dette indlæg :
> [...]
hund.
> Er der noget man skal være opmærksom på hvis man vælger en basenji.?

Følgende link er til en kennel som bla. har Basenji, og hun opdrætter
selv rigtig gode hunde, og hun vil klart kunne fortælle dig en masse.
Der er også info på siden.

http://hjem.get2net.dk/Skyewalker/

Mathilde.

http://www.kandu.dk/