Flytte data fra en database til en anden
Fra : Lars Ridder

Dato : 07-08-03 13:36

Hvordan flytter/kopierer man en række i en Microsoft Access-database til en
anden ved hjælp af ASP?
Kan man åbne forbindelse til to databaser samtidig og hvad er syntaksen?
Er der nogen, der har et eksempel på det?
Jeg har kigget forgæves efter det på http://html.dk.

Mvh,
Lars Ridder

Fra : Lars Ridder

Dato : 07-08-03 13:57

Jeg har forsøgt at kopiere fra en tabel til en anden tabel i samme database
med nedenstående kode uden held. Men det ideelle vil være at kopiere til en
anden database

<%

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "

DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/cgi_bin/Database.mdb")

Conn.Open DSN

' SQL forespørgsel

strSQL = "INSERT into Tabel1 (fornavn, efternavn, adresse, postnr, town,
land, email, telefonnr, mobilnr, type, dato)"

strSQL = "Values('"

' SQL forespørgsel

strSQL = "Select * from Tabel2 Where Id=" & Request.Querystring("id")

Set rs = Conn.Execute(strSQL)

strSQL = rs("fornavn") & "," & rs("efternavn") & "," & rs("adresse") & "," &
rs("postnr") & "," & rs("town") & "," & rs("land") & "," & rs("email") & ,"
& rs("telefonnr") & "," & rs("mobilnr") & "," & rs("type") & "," &
rs("dato")

strSQL = "')"

objConnection.Execute(strSQL)

' Luk databaseforbindelse

Conn.Close

Set Conn = Nothing

%>

Fra : Jørn Andersen

Dato : 08-08-03 00:06

On Thu, 7 Aug 2003 14:57:00 +0200, "Lars Ridder" <ridder@e-privat.dk>
wrote:

>strSQL = "')"
>
>objConnection.Execute(strSQL)

Den går nok ikke. Prøv i stedet med:

strSQL = strSQL & "')"

- hele vejen igennem.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Lars Ridder

Dato : 08-08-03 01:45

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message

> Den går nok ikke. Prøv i stedet med:
>
> strSQL = strSQL & "')"
>
> - hele vejen igennem.
>
> --
> Jørn Andersen,
> Brønshøj

Jeg har forsøgt med at sætte
strSQL = strSQL
i alle mulige kombinationer og jeg får den samme fejl i næsten alle
situationer:
Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

Object required: 'objConnection'

/Administrator/Flyttest.asp, line 34

I nogle kombinationer kommer der syntaks-fejl i stedet.

Men i øvrigt mangler jeg stadig at få svar på, om man kan flytte/kopiere fra
én database til en anden, og ikke blot til en anden tabel i samme database.
Man skulle tro, jeg ikke var den første, der havde brug for det...

Lars Ridder

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-03 07:00

> [...]
> situationer:
> Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

du bhar ikke defineret objConnection som du kalder Conn

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-03 16:31

"Lars Ridder" <ridder@e-privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan man åbne forbindelse til to databaser samtidig og hvad er syntaksen?
> Er der nogen, der har et eksempel på det?

jeg har lige være ovre i dk.edb.databse hvor der for ikke så lang tid siden
blev spurgt om det samme og her er svaret så.

INSERT INTO `tabel2` (tal, tid, text)
SELECT tal, tid, text
FROM `tabel`

I stedet for tal, tid, text mener jeg man kan bruge *

Fra : Sven Arne Steffensen

Dato : 24-08-03 22:01

Lars Ridder wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> Kan man åbne forbindelse til to databaser samtidig og hvad er syntaksen?
> Er der nogen, der har et eksempel på det?

Lars
Selvfølgelig kan man det.

Her er den jeg bruger. Den bruger samme database, men 2 forskellige tabeller.
Hvis du tilføjer en ekstra DB connection kan du sagtens overføre til en anden
DB.
Den record der overføres får jeg information om fra en formular der trigger
selve overførslen.

Dim Connect, Database, Rekord, Liste, Liste1
<!-- Forbinde mig til databasen -->
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Database = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" & "DBQ=" &
Server.MapPath("Medlemmer.mdb") & "; PWD=kodeord"
Connect.Open(Database)
Liste1 = ("SELECT * FROM Medlemmer WHERE Medlemsnummer = " &
Request.Form("Medlemsnummer") & ";")
SET Liste = Connect.Execute(Liste1)
<!-- Her slutter forespørgsel-->
<!-- Her bygges outputlisten op-->
Rekord = "Insert into Medlemmer2003 (Medlemsnummer, Fornavn, Efternavn,
Adresse1, Postnr, Fdag, Telefon) values ('" & Liste("Medlemsnummer") & "','" &
Liste("Fornavn") & "','" & Liste("Efternavn") & "','" & Liste("Adresse1") &
"','" & Liste("Postnr") & "','" & Liste("Fdag") & "','" & Liste("Telefon") &
"');"
Connect.Execute(Rekord)
Connect.Close
Set Connect = Nothing