Problem med connect til Access
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 06-08-03 23:48

Microsoft JET Database Engine error '80004005'
Unspecified error

Er det ikke bare en herlig fejlmeddelelse at få! Hvor søren skal man begynde
henne for at løse den...

Fejlen henviser til min connection-string:

Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=d:\home\domain\db\domain.mdb;"

Access-DB'en er en Access 2002 og jeg har kørt compact and repair på den.

/Anders

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-08-03 00:05

On Thu, 7 Aug 2003 00:48:28 +0200, "Anders Lau Mandsholm"
<erstatdettemedmitfornavn@erstatdettemedmitefternavn.dk> wrote:

>Microsoft JET Database Engine error '80004005'
>Unspecified error
>
>Er det ikke bare en herlig fejlmeddelelse at få! Hvor søren skal man begynde
>henne for at løse den...

Jeg har nogle links til 80004005-fejl på:
<url: http://www.marxisme.dk/test/asplinks.asp>
- start med den på aspfaqs.com

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 07-08-03 16:00

> Jeg har nogle links til 80004005-fejl på:
> <url: http://www.marxisme.dk/test/asplinks.asp>
> - start med den på aspfaqs.com

Fejlmeddelelsen er nu skiftet til denne over-night:

Microsoft JET Database Engine error '80040e4d'
Cannot start your application. The workgroup information file is missing or
opened exclusively by another user.

Jeg har herefter via User-level security wizard lavet en .mdw-fil og lagt op
sammen med databasen, men den giver stadig samme fejlmeddelelse. Måske
henvisningen til .mdw-filen inde i .mdb-filen er absolut - og derfor en
lokal sti på min PC - i stedet for en relativ sti, der kan bruges på
serverevn? Men umiddelbart får jeg ikke i wizarden mulighed for at angive
andet end den absolutte sti?

aspfaq.com er iøvrigt rigtig god...

/Anders

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 07-08-03 17:30

> Jeg har herefter via User-level security wizard lavet en .mdw-fil og lagt
op
> sammen med databasen, men den giver stadig samme fejlmeddelelse.

Pust, hvor skal man grave dybt for at finde svar på så simpelt et spørgsmål.
Der skal connectes på forskellige vis til en Access-DB alt efter om den er
un-secured, share-level secured (password) og user-level secured (brugernavn
og password).

Un-secured:
strConnect = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data
Source=d:\home\domain\db\database.mdb;"

Share-level secured:
strConnect = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data
Source=d:\home\domain\db\database.mdb;Jet OLEDB:Database Password=pass;"

User-level secured:
objConn.Provider = "Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;"
objConn.Properties("Jet OLEDB:System database") =
d:\home\domain\db\database.mdw"
objConn.Open "Data Source=d:\home\domain\db\database.mdb;User
Id=username;Password=pass;"

1+2 virker, men 3 giver en unknown runtime error på linje 2, hvor der
henvises til workgroup-filen...

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dndao/html/daotoadoupdate_topic4.asp

/Anders