MsSQL: True/False
Fra : Dcasso

Dato : 06-08-03 21:20

Hej

Har en række bit-felter (går jeg ud fra er de rigtige til true false).

Når jeg fra min asp-kode sender en insert statement der inkluderer en
true eller false værdi, får jeg en fejlmeddelelse:
The name 'True' is not permitted in this context. Only constants,
expressions, or variables allowed here. Column names are not
permitted.

I min kode skriver jeg den som: ....,True,.......

Hvad gør jeg galt?

mvh
Dennis

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-08-03 22:01

"Dcasso" <ikke@oplyst_pga_spam.dk> wrote in message

> [...]
> The name 'True' is not permitted in this context. Only constants,
> expressions, or variables allowed here. Column names are not

Constants, expressions & variables skal ses i forhold til MSSQL og
Transact-SQL og ikke i forhold til evt programmeringssprog

Brug 0 og 1 i stedet i dine inserts/update statements
Hvis du vil bruge true så skal du lave noget typekonvertering i din
sqlstatement

mvh/Peter Lykkegaard