Pansermaller i yngleakvarium?
Fra : Nybegynderen

Dato : 06-08-03 19:58

Hej NG.

Jeg har et yngleakvarium med en masse nyfødte platy-unger. Men det kunne jo
være rart, også at have nogle pansermaller i akvariet til at holde bunden
ren for foderrester. Så mit spørgsmål går på, om man kan have voksne
pansermaller gående sammen med fiskeyngel, uden at mallerne spiser ungerne?

PS. De pansermaller jeg tænker på er Panda pansermaller!

Fra : Jesper Buch

Dato : 07-08-03 12:21

Mallerne spiser fiskeyngel, hvis det er småt nok og inden for rækkevide.

Men ynglen går jo nok i overfladen så hvis du kan tåle at miste nogle af de
små så er det jo ikke noget problem. Pansermaller jager dem ikke direkte
og de vil næppe spise ret mange af dem.