Stregerne tegnes en ad gangen...i realtime~
Fra : Ulrich Böttger

Dato : 06-08-03 15:51

Hej,

på eksempelvis www.dogville.dk (i introen) tegnes en masse streger én ad
gangen til de til sidste udgør en større tegning. Jeg vil gerne vide,
hvordan man kan få nogle streger til at blive "tegnet realtime" og ikke
bare dukke op i fuld længde. Håber I forstår mit spørgsmål - kig på
www.dogville.dk...så kan I se, hvad jeg mener.

Håber I kan hjælpe

Mvh Ulrich

Fra : Bo

Dato : 06-08-03 22:29

Hej Ulrich

Så vidt jeg ved er der tre måder at gøre dette på.

2 hårde og een let...

Den lette har jeg selv "udviklet"....

Cirkel:
http://www.bodot.dk/flash/drawcircle.html

En vilkårlig tegning
http://www.bodot.dk/flash/tegnlinje.html

Det er et lille mc forestillende en prik der bliver duplikeret(actionscript)
efter en motionguide der forestiller tegningen.

En anden måde er at tegne hele teningen i et lag og lave dette lag om til en
maske.
I det maskede lag "fylder" man op med den farve man ønsker v.h.a. mc der
scaleres og motiontweenes i de forskellige tegneretninger.

Den tredje måde er at tegne hele tegningen - for så at lave en frame by
frame - "udviskning" af tegningen - for tilsidst at reverse frames'ne -
voilá..

Mvh. Bo
www.bodot.dk

Fra : Bjerrum

Dato : 09-08-03 16:45

Hej

> Så vidt jeg ved er der tre måder at gøre dette på.

Der er en mere som kun virker i flash 6.

_root.createEmptyMovieClip("tegning", 1);
with (_root.tegning) {
lineStyle(2, 0x55aaFF, 100);
moveTo(200, 200);
curveTo( 300, 300, 500, 300 );
curveTo( 200, 300, 200, 300 );
curveTo( 200, 200, 200, 200 );
}

Eller efter musen.

_root.createEmptyMovieClip("tegning", 2);
with (_root.tegning2) {
lineStyle(2, 0x55aaFF, 100);
moveTo(0, 0);

}