Teksfil - begrænsning af størrelse - chatf~
Fra : Ole Nilsson

Dato : 06-08-03 13:46

Kan det lade sig gøre at begrænse indholdet af en tekstfil,
eks-vis ved at slette linjer i starten eller slutningen af filen
?

Nilsson

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-03 10:07

"Ole Nilsson" <strejf@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det lade sig gøre at begrænse indholdet af en tekstfil,
> eks-vis ved at slette linjer i starten eller slutningen af filen
> ?

Eneste måde jeg kender er at læse hele filen igennem, putte i en variabel og
skrive noget af den igen.

Kan du ikke bruge en db?

Fra : Ole Nilsson

Dato : 07-08-03 13:04

> Eneste måde jeg kender er at læse hele filen igennem, putte i en variabel og
> skrive noget af den igen.
>
> Kan du ikke bruge en db?

Ved ikke om det er praktisk fordelagtigt. Skal bruge funktionen i en chat. Er
ikke glad ved tanken om at tekstfilen vedbliver at vokse til de max 65 kb (tror
jeg nok)

Nielsson

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-03 16:35

> [...]
Er
> ikke glad ved tanken om at tekstfilen vedbliver at vokse til de max 65 kb

Hvad er det du ikke ved om det er praktisk fordelagtig, at skrive det hele i
en db eller læse hele filen igennem og gemme den igen?

Hvis det er filen så nej det bruger en del krafter at læse den og skrive den
igen.

Hvis det er en db så bliver den jo ikke særlig stor eftersom du kan slette
poster der er mere end 10 min. gamle.

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-03 16:36

> [...]
Er
> ikke glad ved tanken om at tekstfilen vedbliver at vokse til de max 65 kb

P.S. Svar under det citerede.

Fra : Torben Brandt

Dato : 07-08-03 23:18

*XxX* wrote:

> P.S. Svar under det citerede.

Gjorde Ole ikke også det..?

Du klipper til gengæld ikke signaturer fra.

/Torben

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-03 07:03

> Gjorde Ole ikke også det..?

Nej som du kan se så opstod der lidt prøblemer da man ikke kunne se om det
var en db eller tekst filen han ikke kunne lide

> Du klipper til gengæld ikke signaturer fra.

Det kan du have ret i.

Fra : Torben Brandt

Dato : 08-08-03 16:06

*XxX* wrote:

> Nej som du kan se så opstod der lidt prøblemer da man ikke kunne se om det
> var en db eller tekst filen han ikke kunne lide

Aah, ok. Jeg læste det som "nedenunder" i modsætning til "over", men det
skulle være "lige under det du svarer på" :)

/Torben