Spiltove bliver forbudt under DRF
Fra : Bjarne Rasmussen

Dato : 04-04-01 06:47

Hej,
har I set udkast til lov om Hestevelfærd, fra bl.a. DRF?
Spiltove bliver forbudt som opstaldningsmiddel og kun bokse må anvendes, når
man bygger nyt ellers er der en 5-årig omstillingsperiode.
Grundlæggende synes jeg godt om ideen om der er nogle loge hoveder der
sætter sig sammen og siger, hvordan de bedste forhold for hestehold bør
være.
Der er mange gode ting i udkastet, men mange små klubber/samlesteder vil
desværre ikke kunne leve op til dette, med mindre man kan betale en
væsentlig højere pris for sin opstaldning? En given staldbygning med
indretning som idag vil i fremtiden ikke kunne rumme så mange heste og
derfor vil indtægten for ejeren falde og for at kompensere for dette må
ejeren nødvendigvis forhøje opstaldningslejen for dem der er tilbage.
Kontakt din klub og få det fulde beskrevne udkast.
Mvh
Bjarne

Fra : Jannie Sørensen

Dato : 16-04-01 18:20

Bjarne - kan man ikke finde udkastet på nettet???

Jannie

Fra : Bjarne Rasmussen

Dato : 19-04-01 16:56

Hej Jannie,
nej desværre er det ikke på nettet, men kontakt evt. din rideklub, der som
medlem af Dansk Rideforbund, har fået dette tilsendt.
Mvh
Bjarne
Jannie Sørensen <jannie.s@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:RPFC6.424$Ah.8944@news.get2net.dk...

Fra : Bjarne Rasmussen

Dato : 22-04-01 07:44

Jeh har lige hørt at Dans Rideforbund vil holde et pressemøde den 3. maj og
derefter vil man offentliggøre udkastet til omtalte lov om Hestehold.
Bjarne Rasmussen <bjarne.r@city.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bn3ek$87g$1@news.cybercity.dk...

Fra : Tine Gade

Dato : 22-04-01 12:01