Slette poster efter 30 dage
Fra : Benny Nissen

Dato : 06-08-03 10:34

Hejsa.

Hvordan er det nu lige jeg sletter poster i MySQL efter f.eks. 30 dage ?

Altså noget med "DELETE FROM tabel WHERE feltdato < NOW-30";

Jeg kan ikke rigtigt få syntaxen på plads.

--
Benny Nissen

Fra : Jesper Krogh

Dato : 06-08-03 10:35

I dk.edb.database, skrev Benny Nissen:
> Hejsa.
>
> Hvordan er det nu lige jeg sletter poster i MySQL efter f.eks. 30 dage ?
>
> Altså noget med "DELETE FROM tabel WHERE feltdato < NOW-30";
>
> Jeg kan ikke rigtigt få syntaxen på plads.

DELETE FROM tabel WHERE feltdato < TO_DAYS(now)-30

Må det vel være.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabber.krogh.cc

Fra : Benny Nissen

Dato : 06-08-03 11:06

> DELETE FROM tabel WHERE feltdato < TO_DAYS(now)-30
>
> Må det vel være.

Tak for det.

Jeg har i mellemtiden alligevel fundet noget på Google (søgte med nogle
andre ord):

"DELETE FROM tabel WHERE feltdato < NOW() - INTERVAL 1 MONTH"

Så nu er der styr på det

--
Benny Nissen