Bind - Serial out of range
Fra : Daniel Bielefeldt

Dato : 06-08-03 07:26

Hej NG,

Jeg sidder her med en bind nameserver, hvor jeg desværre er løbet ind i
et problem med zonefilernes serial-id.

I logfilen fra bind serveren, er den begyndt at skrive "serial out of
range" ud foran nogen af zonerne, hvilket jeg tolker som at serial er
for langt.

Hvad kan jeg gøre ved det ?

Lige nu skriver jeg mit serial-id sådan : yyyymmddnn

Med Venlig Hilsen / Kind Regards.
Daniel Bielefeldt.

Fra : Daniel Bielefeldt

Dato : 06-08-03 10:46

Nevermind, jeg fandt en løsning på det.
Beklager mit forhastet spørgsmål.

Fra : Peter Makholm

Dato : 06-08-03 10:50

Daniel Bielefeldt <daniel*nospam*@bielefeldt.org> writes:

> Nevermind, jeg fandt en løsning på det.

Så bør man lige skrive hvad løsningen var så andre måske også kan få
glæde af det.

--
Peter Makholm | What if:
peter@makholm.net | IBM bought Xenix from Microsoft instead of buying

Fra : Daniel Bielefeldt

Dato : 06-08-03 12:08

Peter Makholm wrote:
> Så bør man lige skrive hvad løsningen var så andre måske også kan få
> glæde af det.

Du har ret.

Løsningen var at læse RFC'en
Jeg vil ikke begive mig ud i at forklare hvordan det hænger sammen, da
man lige så godt kan smutte ind og se RFC'en.

http://www.ietf.org/rfc/rfc1982.txt?number=1982