Popup returner værdi
Fra : Dcasso

Dato : 05-08-03 21:48

Hej

Sidder med et problem, som jeg håber et par herinde kan give lidt
hjælp til.

Jeg står i den situation at jeg på en meget lang form på et tidpsunkt
beder brugeren indtaste et brugernavn. Dette brugernavn skal jeg
validere imod en database, men helst uden at skulle gå igennem endnu
en side (hvilket ville betyde at hvis brugernavnet var taget, skulle
jg returnere bruger og alle værdierne tilbage til hovedformen).

Derfor tænkte jeg, om det er muligt at på onBlur i brugernavnsfeltet
at kalde en funktion, som åbner et popup-vindue, der via. asp (i mit
tilfælde), kommer frem til et true/false på om brugernavnen er optaget
og derefter returnerr den værdi til hovedskærmbilledet (formen). Dvs.
at den pågældende true or false værdi kommer tilbage til mit
javascript, så jeg derefter kan arbejde videre med den.

Håber et par af jer sidder inde med en tidligere brugt løsning eller
et forslag/links.
Jeg vil meget gerne undgå at hovedformen refreshes, da der jo så skal
udfyldes værdier igen til den helt store guldmedalje. Hvilket jo nok
øger problematikken

På forhånd tak
Dennis

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 06-08-03 07:36

Dcasso wrote:
> [...]
> at den pågældende true or false værdi kommer tilbage til mit
> javascript, så jeg derefter kan arbejde videre med den.

Yes... det er faktisk ikke så svært endda... du kunne eventuelt gøre det
via nogle gif'ere som enten giver et rødt kryds eller et grønt flueben?

Kig på window.opener i Javascript :) Den kan få dig til at kommunikere
med det vindue der åbnede den (hvis de begge ligger på samme server).

mvh
Johan

Fra : Dcasso

Dato : 06-08-03 08:10

Ok, var lidt i tvivl :) Især da jeg jo ikke kan reloade den
oprindelige side