Iptables og memory
Fra : Carsten Keller

Dato : 05-08-03 17:32

Hej gruppe.
Jeg har en maskine der er router/firewall på en 100 Mb linie. Den kører RH8
med nyeste RedHat-kerne (2.4.20-18) og iptables 1.2.6a-2. Den står lige så
stille og sluger memory. Jeg har mine bange anelser for hvad der sker når
den har ædt det hele. Er der nogen der kender til memoryleaks i denne
kernel/iptables?
Takker
Carsten

Fra : Kent Friis

Dato : 05-08-03 17:37

Den Tue, 5 Aug 2003 18:32:25 +0200 skrev Carsten Keller:
> [...]
>stille og sluger memory. Jeg har mine bange anelser for hvad der sker når
>den har ædt det hele. Er der nogen der kender til memoryleaks i denne

Hvad siger "free"?

Mvh
Kent
--
Demokrati er lige som den 29. februar - begge dele forekommer
en gang hver fjerde år.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 05-08-03 19:05

"Carsten Keller" <keller@post12.tele.dk> writes:

> [...]
> stille og sluger memory. Jeg har mine bange anelser for hvad der sker når
> den har ædt det hele. Er der nogen der kender til memoryleaks i denne

Jeg er ikke bekendt med memoery leaks i den kerne - ellers er der en
god chance for, at RedHat havde frigivet en rettet kerne...

Er du sikker på, hukommelsen ikke bare bruges til buffere og cache?

/Rasmus

There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.
-- Dr. Who