Kombineret log/lod - erstatning for B&G Ne~
Fra : Simon Pape

Dato : 05-08-03 17:26

Hej,

Vores B&G Network Quad (kombineret log/lod) er desværre gået istykker. Den
bliver ved med at give en "Error 15", og jeg har derfor kontaktet Sailtron,
som meget venligt har vejledt over telefonen om, hvordan det måske kunne
afhjælpes.

Desværre måtte vi til slut konstatere, at det ikke kan afhjælpes uden at
sende enheden til reparation/check. Dette koster omkring 300 EUR - før de
begynder at reparere.

Jeg ved desværre ikke hvor gammel enheden er, og mine overvejelser går
derfor på, om jeg skal lade den reparere, købe et nyt display (efter at have
sikret, at det virkeligt ER displayet, og ikke giverne der er i stykker -
hvordan ved jeg endnu ikke. Måske nogen i gruppen har en Network Quad, som
jeg kan få lov at teste med?), eller købe et helt nyt log/lod. Der er jo
fordele og ulemper ved det hele...

Reparation: Relativt dyrt i forhold til nykøb.

Nyt display: Nemt at skifte, passer i installationen, men man har stadig de
gamle givere...

Nyt log/lod: Måske er B&G ikke den bedst kombination af pris og
funktionalitet til mig, så skal jeg købe nyt er andre mærker måske værd at
overveje?? Ulempen er da, at en ny enhed kræver en helt ny installation - en
fordel er måske at nye enheders displays måske ikke er så "dybe" (B&G'en
stikker vel omkring 5cm ind i skroget+stik).

Det skal sidde i en Maxi 77... Nogle gode råd?

Venlig hilsen

Simon Pape
Simokka, Lynetten

Fra : Olau

Dato : 06-08-03 21:41

"Simon Pape" <simon_pape@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> stikker vel omkring 5cm ind i skroget+stik).
>
> Det skal sidde i en Maxi 77... Nogle gode råd?

Prøv at ringe til Furuno Fritid og tal med Per Ehlert, han er lidt af en
troldmand og kan måske hjælpe.
Hkilsen Ole L.