Kombinere trådløst netværk med Kabelnetvær~
Fra : Ulven Peter

Dato : 05-08-03 15:15

Hej

Jeg har en lille udfordring efter en flytning.

Jeg har en ADSL forbindelse ved et ADSL-modem med 2 PC'ere i et Netværk
tilsluttet ved en switch til ADSL-modem'et.

Derudover har jeg 3 andre PC'ere stående andre steder i huset, som jeg gerne
vil, dels tilslutte netværket med de to PC'ere, og dels give adgang til
internettet via ADSL-modemet.

Det er næsten umuligt, at trække kabler imellem PC'erne, og mit spørgsmål er
derfor, om det er muligt at etablere et trådløst netværk for de sidste 3
PC'ere, og hvordan man i givet fald kobler dem på den switch der allerede er
forbundet til ADSL-modemet?

Mit spørgsmål er vel i bund og grund om man kan forbinde en trådløs switch
til et kabelnetværk?

Peter

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 05-08-03 15:29

Det kan du godt

Jannik

Fra : Ulven Peter

Dato : 05-08-03 15:30

Tak

Hvordan forbinder jeg netværkene?

Og virker det som om, at alle PC'erne er tilkoblet samme netværk?

Peter

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 05-08-03 15:38

Dit Accesspoint skal kobles på din switch

Nu siger du ADSL modem !!

Hvis du ikke har en router så løber du nok ind i problemer.

Dine PC'er henter en ip addresse via DHCP, normalt fra routeren. Spørgsmålet
er også om du kan hente flere ipaddresser ?

Hvis alle dine maskiner kan få en ipaddresse fra DHCP serveren (routeren) så
vil de alle sidde på samme netværks segment og kan se hinanden.

Fra : hva

Dato : 05-08-03 15:50

Hej

Jeg havde samme prb som dig
Jeg har købt en Sitecom Wireless Home Station
Den erstatter den der router mv
Den har udgang til 4 faste samt trådløs op til 54 Brugre
det løser dit problem
den koster ca 1200 kr.
og virker SUPERT

Hans

Fra : Ulven Peter

Dato : 05-08-03 16:15

Hej

Jeg har ikke en router, men kun en switch.

Men din løsning lyder rigtig. Ved du hvor jeg kan finde oplysninger/købe
nævnte Sitecom Wireless Home Station?

Peter

Fra : H_Luchter

Dato : 05-08-03 17:46

Jeg gætter på, de tre "løse" pc'er står langt fra hinanden:

Du skal blot betragte radiostrækningen, dvs. fra AP'et (i switchen) til de
tråsløse netværkskort som forlængede netværkskabler, der har fat i en
**hub**. (Hub, fordi de tre pc'er må deles om den båndbredde, der er til
rådighed).

v.h.

Fra : hva

Dato : 05-08-03 18:20

Hej

Hos http://www.yellow-pc.dk i Nykøbing Sj.

Jeg har handlet der mange gange det er sikkert ikke i nærheden
af dig men jeg garantere at JOHN som ejer firmaet er MEGET
MEGET SERIØS og jeg kan kun anbefale ham på det varmeste !

Hans