Betingelse: Der er ingen records
Fra : Lars Ridder

Dato : 05-08-03 14:24

Hvordan laver jeg en betingelse for, hvis der ingen records er i tabellen.
Jeg (som er newbie) gættede på:
<%
If rs(0) = 0 Then
%>
Men det fungerer ikke efter hensigten.
Hvad er det rigtige?

Mvh,
Lars Ridder

Fra : tje

Dato : 05-08-03 14:44

"Lars Ridder"

> Hvordan laver jeg en betingelse for, hvis der ingen records er i tabellen.
> [...]

Hvis både Beginning Of File og End Of File er sande
har du et tomt recordset.

if rs.BOF and rs.EOF then

Med venlig hilsen
Tom Jensen
FF Soft

Fra : Lars Ridder

Dato : 05-08-03 15:23

"tje" <tje@amuns.dk> wrote in message news:bgoc0g$hce$1@news.net.uni-c.dk...
> "Lars Ridder"

> Hvis både Beginning Of File og End Of File er sande
> har du et tomt recordset.
>
> if rs.BOF and rs.EOF then
>
> Med venlig hilsen
> Tom Jensen
> FF Soft

Tak for hjælpen!
Mvh
Lars Ridder

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-08-03 20:29

tje skrev:

> Hvis både Beginning Of File og End Of File er sande
> har du et tomt recordset.

I et nyåbnet recordset er det nok at tjekke for End Of File - men
det skader selvfølgelig ikke at tjekke for BOF ved siden af.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-03 06:51

> I et nyåbnet recordset er det nok at tjekke for End Of File - men
> det skader selvfølgelig ikke at tjekke for BOF ved siden af.
> --

Bruger du så kun BOF når du laver sådan noget??

Fra : Torben Brandt

Dato : 07-08-03 23:47

*XxX* wrote:

> Bruger du så kun BOF når du laver sådan noget??

Men du BOF?
Jeg tror, Jens mener, at han stort set aldrig bruger BOF, men kun
tjekker på EOF (hvilket jeg også kun gør).

Når man lige har åbnet recordsettet står det i starten, man er så
interesseret i hvor slutningen er.
Hvis man på et tidspunkt skulle bevæge sig baglæns (rs.MovePrevious,
rs.MoveFirst), så er man interesseret i BOF.

Torben

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-08-03 22:34

Torben Brandt skrev:

> Jeg tror, Jens mener, at han stort set aldrig bruger BOF, men
> kun tjekker på EOF (hvilket jeg også kun gør).

Netop.
--
Jens Gyldenkærne Clausen