Google og asp-sider
Fra : Michael Schrøder

Dato : 05-08-03 11:15

Jeg har haft en længere "skriv" med google da jeg undrer mig over hvilke
sider der bliver indekseret og hvilke der ikke bliver...

Thanks for your reply. The Google index does include dynamically generated
pages as you are aware. However, these pages comprise a very small
portion of our index. Pages that contain question marks in their URLs can
cause problems for our crawler and may be ignored. If you suspect that
URLs containing question marks are causing your pages not to be included,
you may want to consider creating copies of those pages without question
marks in the URL for our crawler. If you do this, please be sure to
include robots.txt on the pages with the question marks in the URL that
block our crawler to ensure that these pages are not seen as having
duplicate content.

Det spændende synes jeg er:
Pages that contain question marks in their URLs can
cause problems for our crawler and may be ignored.

Hvad kan jeg mon gøre for at undgå at siderne skaber problemer og bliver
ignoreret ?

Lidt eksempler:

Hvis jeg søger efter "dagrenovation" på google finder jeg f.eks.
http://www.vojens.dk/showpage.asp?ID=855 og
http://www.gladsaxe.dk/Default.asp?ID=8834

- men ikke http://www.blaavandshuk.dk/info.asp?infoId=1072090 (og ca. 100
andre magen til hos andre konnumer)

Den sidste er godt nok beregnet til visning i et framesæt
(http://www.blaavandshuk.dk/default.asp?infoId=1072090) - men det forhindrer
ikke en søgemaskine at finde siden (hvis den følger alle links)

Hvad kan jeg gøre for at "lokke" google indenfor ?

mvh Michael

Fra : Simon K

Dato : 05-08-03 14:53

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> wrote in message
> [...]
> ignoreret ?

> Hvad kan jeg gøre for at "lokke" google indenfor ?

Hej Michael
Jeg synes at robot.txt modellen, som de nævner ovenfor, er smart. Så kan du
også bedre kontrollere hvilke sider google's crawler skal indeksere (fx.
hvilke der er interessante for indtrykket og hvilke der ikke er).
Læs mere om den her: http://www.robotstxt.org/wc/robots.html
Venlig Hilsen
Simon K

Fra : Michael Schrøder

Dato : 06-08-03 08:22

"Simon K" <simonkib@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> også bedre kontrollere hvilke sider google's crawler skal indeksere (fx.
> hvilke der er interessante for indtrykket og hvilke der ikke er).

Udemærket site til at skabe forståelse for robotter m.m. - men den handler
mest om hvordan man begrænser robotters adgang ikke hvordan man "inviterer"
dem indenfor...

mvh Michael

Fra : René Løweneck

Dato : 06-08-03 14:25

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev i en meddelelse
> Thanks for your reply. The Google index does include dynamically generated
> pages as you are aware.

Det er jo så ikke helt rigtigt. Prøv selv en søgning på Google på disse ord
:

nr. vesterskov
forrevalideringsinstitution

Her har asp vundet over alle, selv HTML sider Og så er det endda et CMS
system.

Andre side 1 resultater :

Forrevalidering
Sent modnet
erhvervsevne/resterhvervsevne
Udredning/afklaring
afklaringsperioden

Som du kan se, kan det sagtens lade sig gøre ))

René Løweneck
www.loweneck.dk