kabel fra router til PC
Fra : Peter Holm

Dato : 05-08-03 09:41

Hejsa,

Jeg skal selv samle et kabel der skal løbe fra min d-link 604 til en PC 30
meter væk.

Jeg har kigget på http://www.brinck.dk/patch.asp hvor der står hvordan
kablet skal være for hhv:

Lige igennem kabel (fra PC til HUB):
Krydset kabel (Direkte fra PC til PC):

Men hvilken af disse 2 skal jeg bruge fra router til PC?

Er det iøvrigt nemt at sætte stikkene på kablet? Kræver det special værktøj
?

Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/phc/

Fra : 1sidelmann

Dato : 05-08-03 09:58

http://www.kandu.dk/

Fra : 1sidelmann

Dato : 05-08-03 10:02

> [...]
>
> Men hvilken af disse 2 skal jeg bruge fra router til PC?
>
> Er det iøvrigt nemt at sætte stikkene på kablet? Kræver det special

Du skal bruge " Lige igennem kabel "
Det kan være lidt vanskeligt at sætte ledningerne i stikket hvis man
ikke har prøvet det før,
du skal bruge en specialtang til at montere kablerne

Mvh Jørn

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Holm

Dato : 05-08-03 16:50

> Du skal bruge " Lige igennem kabel "
> Det kan være lidt vanskeligt at sætte ledningerne i stikket hvis man
> ikke har prøvet det før,
> du skal bruge en specialtang til at montere kablerne

SKAL man bruge en specialtang? Jeg skal montere et eneste stik. Kan det ikke
flikkes sammen uden tangen ?

Mvh
Peter

Fra : KsNa

Dato : 05-08-03 19:07

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> SKAL man bruge en specialtang? Jeg skal montere et eneste stik. Kan det
ikke
> flikkes sammen uden tangen ?
>
> Mvh
> Peter

Jo, men du vil fortryde senere, når der bliver problemer met netværket.

Mvh.
Kim

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 05-08-03 20:08

<snip>

> Du skal bruge " Lige igennem kabel "
<snip>

Det kommer an på hvilken model router du har, de fleste bruger et lige kabel
men der er nogle der bruger krydset.

Hvorfor køber du ikke bare et patch kabel på 30m?

Mvh
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Peter Holm

Dato : 05-08-03 21:19

Thomas Nørgaard wrote:
> [...]
> lige kabel men der er nogle der bruger krydset.
>
> Hvorfor køber du ikke bare et patch kabel på 30m?

jeg skal ha trukket det igennem loftet, og jeg vil ikke bore så stort et hul
at stikket også kan gå igennem. Men jeg har lige set et
hjemme-strikke-net-sæt med 50meter kabel incl. tang her
http://m-e.dk/shop/productlist.asp?Id=891 til kr. 299, så det køber jeg nok.

Så vender jeg sikkert tilbage snart med spørgsmål om hvordan jeg laver et
ligeud-kabel, når den medfølgende brugsanvisning viser sig værdiløs

Mvh
Peter