FTP admin interface, er det noget der find~
Fra : Martin

Dato : 04-04-01 00:14

Jeg har lige fået min linux server op og køre med proftpd
( www.proftpd.org ) og alle brugere oprettet i en mysql database, stats
bliver trukket ud af databasen og smidt ud på en hjemmeside vha. php4. Alt
sammen meget dejligt

Den ting der ville sætte prikken over i'et ville være et lille ftp admin
interface program så man kan se hvem (hvilke brugere + ip) der lige nu er
inde på serveren og se div. info om dem. det kunne f.eks. være hvad brugeren
henter/sender lige nu, hvor hurtigt han overfører data osv. Og evt. så man
kunne "kicke" ( smide ind i /etc/hosts.deny ) de brugere.

Meget ligesom den skærm man ser når man starter G6 FTP server eller Serv-U
ftp serverne til windåse, findes dette til proftpd (eller en anden ftp
server?)

Mvh
Martin

Fra : Henrik Olesen

Dato : 04-04-01 05:53

> [...]
> henter/sender lige nu, hvor hurtigt han overfører data osv. Og evt. så man
> kunne "kicke" ( smide ind i /etc/hosts.deny ) de brugere.

Jeg mener at der fndes et modul til WebMin. Om den lige kan vise, hvem der er på i øjeblikket ved jeg ikke, men der kan da ikke være mange ben i selv at lave et script som udfører en ftpwho.

Med venlig hilsen
Henrik Olesen
Blue Sky
E-mail: henrik@blue-sky.dk
www: www.blue-sky.dk

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 12-04-01 22:50

"Martin" <mcmartin@ofir.dk> wrote in message news:9adlh1$bl4$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> henter/sender lige nu, hvor hurtigt han overfører data osv. Og evt. så man
> kunne "kicke" ( smide ind i /etc/hosts.deny ) de brugere.

www.glftpd.org

// Steffen