Linux på laptop
Fra : Michael Nielsen

Dato : 05-08-03 00:49

Hej
Jeg ska til at installere linux på min laptop, men hvilken dist skal jeg
vælge.
Det skal understøtte både min usb mus (Logitech Mouseman Dual) og mousepad
på en gang

Det skal også understøtte SIS 630 chipsæt

--
Venlig hilsen
Michael Nielsen

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 05-08-03 21:31

Michael Nielsen sang:

> [...]
> Det skal understøtte både min usb mus (Logitech Mouseman Dual) og
> mousepad på en gang
>
> Det skal også understøtte SIS 630 chipsæt

Jeg har ingen problemer haft med Mandrake 9.0 og 9.1 på et 630 chipset

--
Magnus Pedersen

Fra : aa

Dato : 06-08-03 00:06

Du er faktisk ret fri angående vertion på bærbar. jeg har selv prøvet bade
rethat,suse,debian,knoppix og et par flere.
den eneste som der drillet lidt var Debian, men det er jo heller ikke den
nemeste at instalere. men det kan lade sig gøre, men den kan drille lidt med
lyd til et sis kort, og x grafiken til et sis kræver god tolmodighed. men
vælger du en af de andre køre alt næste automatisk, jeg er selv mest glad
til redhat og Debian.jeg køre selv med sis 630 og har aldrig haft problemer
i de støre udgaver, og har heller aldrig haft problemer med usb mus, så
længe at de er i usb porten når jeg instalere Linux.
håber at det kunde hjælpe lidt.