arbejdsgrupper?
Fra : Mikael Hansen

Dato : 05-08-03 00:17

Jeg kunne godt tænke mig at lege lidt med mulighederne for at tildele
brugere til arbejdsgrupper. Kan nogen fortælle mig hvor jeg finder
vejledninger om dette, (man pages, howto's, websider)

m.v.h. Mikael Hansen

Fra : Kent Friis

Dato : 04-08-03 22:24

Den Mon, 04 Aug 2003 23:17:17 +0000 skrev Mikael Hansen:
>Jeg kunne godt tænke mig at lege lidt med mulighederne for at tildele
>brugere til arbejdsgrupper. Kan nogen fortælle mig hvor jeg finder
>vejledninger om dette, (man pages, howto's, websider)

Hvad mener du lige når du skriver "arbejdsgrupper"?

Det plejer at være Windows for Workgroups, i så fald er det samba
(smbd, smb.conf) du skal kigge på.

Hvis det er de grupper som alle brugere er delt op i, så er det
/etc/group du skal kigge på.

Brugere tilføjes til det sidste felt på linien, med komma imellem,
og nye grupper kan oprettes med groupadd(8) eller tilsvarende.

Mvh
Kent
--
Linux 0.12 is out
Windows 2003 is now obsolete!!!

Fra : Mikael Hansen

Dato : 05-08-03 00:39

Kent Friis wrote:

> [...]
>
> Brugere tilføjes til det sidste felt på linien, med komma imellem,
> og nye grupper kan oprettes med groupadd(8) eller tilsvarende.

Det er nettop brugeres gruppetildeling jeg søgte lidt læsestof om.

m.v.h. Mikael

Fra : Mikael Hansen

Dato : 05-08-03 01:56

Mikael Hansen wrote:

> Det er nettop brugeres gruppetildeling jeg søgte lidt læsestof om.
>
> m.v.h. Mikael

Det er jo egentligt meget enkelt, tak for hjælpen.

Mikael

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 06-08-03 23:36

"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> wrote in message

> Brugere tilføjes til det sidste felt på linien, med komma imellem,
> og nye grupper kan oprettes med groupadd(8) eller tilsvarende.

Hvad gør man når man har mange brugere (+40) til en gruppe, og linien bliver
meget lang (+flere skærm-bredder) ?

Jørn

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 07-08-03 06:38

Jørn Hundebøll wrote:
> Hvad gør man når man har mange brugere (+40) til en gruppe, og linien bliver
> meget lang (+flere skærm-bredder) ?

Ikke noget

Hvis det er et problem, så vælg en anden editor,
der kan håndtere så lange linier.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-08-03 23:06

Mogens Kjaer skrev Torsdag den 7. august 2003 07:37 i dk.edb.system.unix:

> Ikke noget
> Hvis det er et problem, så vælg en anden editor,
> der kan håndtere så lange linier.

Man kan ikke bruge \ til at inorere linieskift i denne sammenhæng?

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen

Der søger et link til gratis satelitbilder med hurtig opdatering efter bildet
er taget,,,