Indkøb af Diabolo-udstyr
Fra : RP

Dato : 04-08-03 21:31

Først vil jeg gerne undskylde hvis det er den forkerte gruppe (kunne
umiddelbart ikke finde nogen mere passende).

Efter en ven har introduceret mig til gøgler-spillet, er jeg blevet bidt af
det og vil gerne igang. Men han mente det var en jungle og man skulle passe
på ikke at købe tingene for billigt, så jeg håbede at der var nogen med
samme interesse der kunne anbefale butikker og mærker, og meget gerne
online-butikker, så jeg kan få det asap

Jeg har haft kig på http://www.gamesweb.dk/startside.asp?ID=25 og
http://www.a-sport.dk/shop/productlist.asp?Id=69 (tryk på linket 2 gange),
men der er jo rimelig meget forskel i pris og dermed kunne man fristes til
at tro kvaliteten også var meget afhængig af selvsamme.

Jeg bor i Ikast, så hvis nogen kender til butikker i nærheden vil det gøre
mig utrolig glad.

Sommerhilsner fra Dennis R.P.

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 05-08-03 07:08

Aldi 29,95

Thomas Strandvig

www.strandvig.dk

Fra : Anita

Dato : 05-08-03 11:00

"RP" <news1@skill.dk> skrev

> Først vil jeg gerne undskylde hvis det er den forkerte gruppe (kunne
> umiddelbart ikke finde nogen mere passende).

Gruppen passer helt fint, efter min mening

> Efter en ven har introduceret mig til gøgler-spillet, er jeg blevet bidt
af
> det og vil gerne igang.

Se, det forstår jeg godt, det er rigtig sjovt.

> Men han mente det var en jungle og man skulle passe
> på ikke at købe tingene for billigt,

Hvilket også er sandt. Gå ikke i fælden ved at købe en billig
legetøjsdiabolo i plastic. Du vil få svært ved at lave tricks, da vægten er
en stor del af princippet i at få den til at snurre hurtigt og længe nok til
at udføre tricks.
Der findes (af de gode i et gummiagtigt materiale) mindst 3 forskellige
størrelser. De store kræver flere kræfter, mens de små kræver mere
præcision.

> så jeg håbede at der var nogen med
> samme interesse der kunne anbefale butikker og mærker, og meget gerne
> online-butikker, så jeg kan få det asap

Øhm, der får jeg nok svært ved at hjælpe. Jeg ville aldrig købe en uden at
have set den og haft den i hånden. Men hvis du synes den information der
gives er fyldestgørende nok, kan du da tage chancen.

> [...]
> men der er jo rimelig meget forskel i pris og dermed kunne man fristes til
> at tro kvaliteten også var meget afhængig af selvsamme.

Det kan du være helt sikker på. Jeg tror du skal holde dig væk fra dem der
koster under ca. 200 kr.

> Jeg bor i Ikast, så hvis nogen kender til butikker i nærheden vil det gøre
> mig utrolig glad.

I Aalborg er der en hobby-forretning der forhandler dem, jeg ved ikke om I
har noget tilsvarende i din by, men det var da forsøget værd. Her ligger
prisniveauet på omkring 300 for mellemstørrelsen. Om det er inkl. pinde og
snørre, ved jeg ikke.

> Sommerhilsner fra Dennis R.P.

Held og lykke med legen
Anita

Fra : Anita

Dato : 05-08-03 11:07

"Anita" <anita@*slet*stofanet.dk> skrev

Fin side, bare en skam de ikke skriver vægten. Men Diabolo Rubberking Ca.
12,5 cm. kunne være et godt bud, på en til at starte med, så kan man jo
altid opgradere, hvis man holder fast i interessen.

gange),

Her ville jeg ikke handle. Godt nok skriver de vægten, men det er næsten
også den eneste info man får.

Venligst Anita

Fra : Tween

Dato : 07-10-03 15:29

In article <3f2ec273$0$246$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news1@skill.dk
says...
> Først vil jeg gerne undskylde hvis det er den forkerte gruppe (kunne
> umiddelbart ikke finde nogen mere passende).

Jeg poster normalt i rec.juggling
Selvom gruppen er engelsksproget er der en del danskere så det skulle
være muligt at få svar om danske butikker der.

> [...]
> på ikke at købe tingene for billigt, så jeg håbede at der var nogen med
> samme interesse der kunne anbefale butikker og mærker, og meget gerne

Jeg kender ikke de butikker du nævner men jeg kan anbefale
http://www.jbo-net.dk/ som sender over hele landet med 2-3 dages
leveringstid. Du betaler kun de faktiske forsendelsesomkostninger for at
få varerne leveret ved døren.

Er du itvivl om en vare kan du altid ringe til dem. De er meget søde til
at hjælpe og svare på spørgsmål.

Jeg startede selv med en diabolo fra Mr. Babache og vælger du en af dem
eller en fra Henrys skulle du ikke gå helt galt i byen. Lad være med at
starte med de små diaboloer (under 12 cm.) selv om de er billigere.
Mindre diabolo øger kun sværhedsgraden.

God fornøjelse