Rigtig medicin?
Fra : Nybegynderen

Dato : 04-08-03 18:33

Hej NG.

Jeg har en fisk med finneråd i mit akvarie, og jeg gik derfor ned til min
lokale dyrehandler for at få noget medicin.
Men den medicin jeg fik udleveret hedder "dessa mor" og er et svampemedicin.
Ifølge brugsanvisningen er det en større behandlingsproces jeg skal i gang
med. Så jeg ville lige høre jer om det er den rigtige medicin jeg har fået
udleveret hos min dyrehandler, før jeg begynder på behandlingen. For jeg
mener at have læst et eller andet sted, at en fisk med finneråd bare skal
bades i et eller andet middel! Er det korrekt, eller hvad?

På forhånd tak

Fra : Martin Heller

Dato : 04-08-03 19:00

Nybegynderen wrote in
<3f2e98b3$0$24706$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> [...]
> mener at have læst et eller andet sted, at en fisk med finneråd
> bare skal bades i et eller andet middel! Er det korrekt, eller

Mig bekendt er finneråd ikke en svampesygdom men skyldes en
bakterieinfektion. Det kan behandles med Aquafuran eller andre
antibiotiske midler. Det virksomme stof i Aquafuran er
Nifurpirinol, så kig hos din forhandler efter et præparat, som
indeholder det.
Aquafuran:
<URL:http://www.aquarium-munster.com/Eng/GB_7.5_Arz_Aquarium.html>

Der er vist også nogen, som behandler med Rodalon, men det har
jeg ikke selv forsøgt mig med, så jeg tør ikke udtale mig om
dosering mv.