"nyt" bundkort gode råd?
Fra : Rene Larsen

Dato : 04-08-03 18:14

Hejsa...

Jeg står og skal evt købe et nyt bundkort og overvejer derved at købe et
brugt idet jeg gerne ville have raid på og det gør bundkort lidt dyrer.

Mit nuværende bundkort:

Ecs K7S5A er med KT266 er ganske tilfreds med dette..

Tilbud:

Epox 8K7A+ with Raid

Nogle erfaringer om dette køb eller skal jeg blive ved mit gamle bundkort
hvis jeg udskifter er det primært for raid controlleren (har solgt mit gamle
bundkort så det er ikke så dyrt et skift)

Primært tænkes der også på bundkortets chipsæt er det godt det er vist noget
AMDs chipsæt...

Kom med gode råd.

Fra : FalconMan© [2635]

Dato : 07-08-03 02:28

Jeps, køb det bedste man kan få for rigtige menneskepenge: ABIT!!!

Alt andet - efter egne erfaringer med både IWILL, ASUS og et par visse
andre, skoder for vildt!

Med et "Top Nice" bundbrædt som ABIT - går du aldrig forkert i byen,,,
hmmm - så at sige...!

John

Fra : Michael Castensen

Dato : 07-08-03 11:43

"FalconMan© [2635]" <Spooky_M_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeps, køb det bedste man kan få for rigtige menneskepenge: ABIT!!!

De koster generelt for meget!

> Alt andet - efter egne erfaringer med både IWILL, ASUS og et par visse
> andre, skoder for vildt!

Asus har altid haft en stor fejlprocent hvorimod Iwill i de gode gamle dage
var klippestabile bundkort. Jeg behøver bare at nævne deres store succes:
BD100 Plus. Iwill har desværre nu tabt pusten og kan ikke følge med de store
mere.

> Med et "Top Nice" bundbrædt som ABIT - går du aldrig forkert i byen,,,
> hmmm - så at sige...!

Det er måske lige at overdrive en smule, men det næste bundkort jeg skal
have, bliver da nok et Abit board.

---

Fra : @(rem)dm-data.dk

Dato : 07-08-03 20:45

Michael Castensen wrote:

> Asus har altid haft en stor fejlprocent

Say what? I de år (indtil 2000) jeg byggede PCer var de næsten alle med
Asus bundkort, kun 1 har haft problemer i garantiperionen (3år) og det
var et TX97X som var DOA. Jeg prøvede både Abit, Tyan, og QDI, men der
var altid kompatabilitetsproblemer, som ikke eksisterede med Asus.

--
Morten Dybdal

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-03 21:11

> [...]
>var et TX97X som var DOA. Jeg prøvede både Abit, Tyan, og QDI, men der
>var altid kompatabilitetsproblemer, som ikke eksisterede med Asus.
Har også ejet multi mange Asus mobo's, ikke et gik i stykker eller var
defekt.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 07-08-03 21:01

FalconMan© [2635] wrote:
> Alt andet - efter egne erfaringer med både IWILL, ASUS og et par visse
> andre, skoder for vildt!

Jep. Jeg har også dårlige erfaringer med 2 Asus bundkort - men Abit rykker

--
Martin K

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 07-08-03 21:00

Rene Larsen wrote:
> Mit nuværende bundkort:
>
> Ecs K7S5A er med KT266 er ganske tilfreds med dette..

Nej! ECS K7S5A har et SIS 735 chipsæt og ikke et VIA KT266. Var det et VIA
KT266 der var på ECS boardet var det noget bedre end det egentlig er

> Tilbud:
>
> Epox 8K7A+ with Raid

Det ville jeg ikke vælge! Det er med et AMD 761 chipsæt, hvilket er noget
gammelt noget. Når det nu er raid-controlleren du går efter ville jeg vælge
dette:

Soltek SL75-FRN2-RL
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837971

Dog ville jeg allerhelst vælge et Abit eller EPoX, men de fede modeller
leveres ikke med raid: Se evt. efter Abit NF7 / NF7-S eller EPoX 8RDA+

> Primært tænkes der også på bundkortets chipsæt er det godt det er
> vist noget AMDs chipsæt...

Som sagt ville jeg gå efter nVidias nForce 2. Det har jeg selv meget gode
erfaringer med!

--
Martin K (der selv har et Abit NF7)

Fra : Rene Larsen

Dato : 07-08-03 21:31

takker for dit gode svar.

Den eneste som faktisk har svaret på mine spørgsmål de andre gik straks i
gang med en diskussion om noget helt andet..

Mvh

Rene

Fra : Michael Castensen

Dato : 08-08-03 14:38

> takker for dit gode svar.
>
> Den eneste som faktisk har svaret på mine spørgsmål de andre gik straks i
> gang med en diskussion om noget helt andet..

Undskyld.

---

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 08-08-03 16:08

Rene Larsen wrote:
> takker for dit gode svar.

Ingen årsag...

--
Martin K

Fra : Kim Nielsen

Dato : 08-08-03 00:08

Pris forhold ydelse

Asus A7NX8 Deluxe vil være mit råd-
er uptodate.
Har aldrig haft problemer med asus 5 el 6 bundplade jeg selv kører med fra
dem.
Abit hvis du skal eksperitere med at overclocke vildt A7NF
Mvh Kim