Links til fotos af fisk?
Fra : Maria Hansen

Dato : 04-08-03 15:09

Hej NG

Jeg er stadig ved at identificere mine nyerhvervede fisk. Jeg tænkte på, om
I måske kunne give mig et par links til nogle lettilgængelige (gratis)
sites, hvor man kan se cichlide-billeder i farver. Specielt cichlider fra
Tanganyika. Men også gerne så min kære sugemalle kan få sat behørig
betegnelse på.

Jeg venter spændt

Med venlig hilsen Maria

Fra : Martin Heller

Dato : 04-08-03 15:39

Maria Hansen wrote in <rOtXa.5904$kX7.4765@news.get2net.dk>:

> [...]
> cichlide-billeder i farver. Specielt cichlider fra Tanganyika.
> Men også gerne så min kære sugemalle kan få sat behørig

Det var nok nemmere at få identificeret fiskene hvis du havde
nulighed for at lægge billede op på nettet eller sende det til
news:dk.binaer da det kan være lidt besværligt at klikke sig
igennem en masse hjemmesider.

Gode hjemmesider til cichlider er fx:
www.riftlakes.com
www.cichlidae.com
www.fishbase.org

Der er også en del billeder på www.jjphoto.dk

Til maller kommer du nok ikke uden www.planetcatfish.com

Ellers kan Ad Konings bøger om Tanganyika cichlider anbefales:
Tanganyika Cichlids, Verduijn Cichlids
Tanganyika Cichlids in heir Natural Habitat, cichlidpress
og
Back to Nature guide: Tanganyika cichlider, Flyvefisken

Sidstnævnte er ikke så omfattende, men indeholder billeder og en
kort beskrivelse af de arter, som hyppigst forekommer i handlen.

Fra : Rene Krogh

Dato : 05-08-03 06:20

"Maria Hansen" <brevbakken@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sites, hvor man kan se cichlide-billeder i farver. Specielt cichlider fra
> Tanganyika. Men også gerne så min kære sugemalle kan få sat behørig

Jeg har taget en del billeder af tanganyika cichlider, du er velkommen til
at se på. Klik ind på www.ikola.dk

mvh
René

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 05-08-03 15:57

> [...]
> (gratis) sites, hvor man kan se cichlide-billeder i farver. Specielt
> cichlider fra Tanganyika. Men også gerne så min kære sugemalle kan få

Denne side er fransk, men der er mange flotte billeder:
http://perso.club-internet.fr/burnel/galerie.htm

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/