OR og AND...problem?
Fra : Magnus

Dato : 04-08-03 14:09

SQL = "SELECT * FROM Profiler WHERE action='M' AND profil=20 OR action='HM'
AND profil=20"

Jeg vil i MySQL have vist alle poster hvor feltet action =M eller HM og
uanset hvilken af dem skal feltet profil=20.

Men er der ikke en måde hvorpå man kan undgå at sætte "AND profil=20" ind i
hvert OR betingelse som herover. For hvis ikke jeg gør det så får jeg alle
poster som er M og kun den med profil=20 når det er HM?

Hvad/hvordan gør jeg?

/Magnus

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 04-08-03 14:27

"Magnus" <arnason@email.dk> wrote in

> SQL = "SELECT * FROM Profiler WHERE action='M' AND profil=20 OR
> action='HM' AND profil=20"
>
> Hvad/hvordan gør jeg?

SQL = "SELECT * FROM Profiler WHERE (action='M' OR action='HM') AND Profil=
20"

Eller måske ...

SQL = "SELECT * FROM Profiler WHERE action IN ('M','HM') AND Profil=20"

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf