4-årig ønsker sig KUN en fiskestang
Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 04-08-03 13:48

Hej,

Min søn som fylder 4 på fredag ønsker sig kun en fiskestang til sin
fødselsdag.
Hvis jeg spørger om han ikke ønsker sig andet, - svarer han : "een til
fiskestang".

Knægten skal sør'me have sit største ønske opfyldt, men her opstår
problemerne.

* jeg fisker ikke selv
* jeg har ikke fostand på fiskeri/udstyr
* jeg aner ikke hvod vi skal tage ud og fiske

Hvad skal jeg gøre ?

Jeg bor i Hornsherred (Skibby).

Det ku' jo også være at jeg selv blev bidt af sporten.
Jeg er jæger, men har for nyligt mistet mit jagtterræn

mvh
Jan Selchau-Hansen

Fra : Hanne Hansen

Dato : 04-08-03 14:20

Tillykke med sønnen

Begge mine børn (nu 9 og 10 1/2 år) startede begge med en lille (vistnok)6
fods børnestang (kan fåes til en billig penge som sæt inkl. hjul (med line).

De har da fanget mange fisk med denne lille stang og kunnet styre den (tænk
på din søns alder).

Vi startede i put-and-take for at øve med at kaste men nu fisker vi kun fra
kysten (den lille stang er efterhånden blev udskiftet med større grej).

Knæk og bræk

Hanne Hansen

PS. Håber DU også bliver grebet af lystfiskeriet.

Fra : Martin Andreasen

Dato : 04-08-03 16:17

Hej Jan, må jeg benytte lejligheden med at komme med et indlæg, som måske du
ikke synes er vedkommende.

Ser du, da jeg som knægt startede med at fiske for 45 år siden foregik det
med garnnøgle og trisse. Og fiskene stod i kø.

Siden har jeg overhovedet ikke fisket indtil i forbindelse med at jeg blev
arbejdsløs for 3 måneder siden hvor jeg anskaffede jeg mig udstyr til
adskillige pege. Ikke så meget som en gummistøvle er det blevet til. Jeg
kigger derfor her på siden for at se hvad jeg gør galt.

Det jeg vil med indlægget er, at knægten måske bliver utålmodig efter et
antal minutter uden bid. Mange penge til udstyr giver ikke nødvendigvis
mange fisk.

På den anden side, som jæger vil du givetvis selv trives med nyde stilheden
ved vandet en morgenstund. Selv uden bid.

Roskilde Fjord skulle være god fiskeplads, siges der. Men det er der andre
her på siden der ved mere om.

Jeg ser stadig frem til de første ryk i linen.

Fra : Carsten Bjerg Mikkel~

Dato : 04-08-03 16:27

Prøv evt. at se på dette her:
http://www.huntershouse.dk/tilbud/spin/tidlosttoledosteel.html

Jeg har selv sådan en stang til at ligge i bilen, og så sent som i sidste
uge mødte jeg en far og hans lille søn ved en lille sø i en park i Kbh. De
var begge udstyret med dette sæt. Faderen med en 9 fod og sønnen med en 7
fod, som jeg også vil anbefale som max størrelse til den årgang. Firmaet
leverer på postordre, og jeg har altid fået mine varer uden problemer inden
få max to dage. Men afhænging af hvad du har lyst til kan det gøres ned til
omkring 100 kr. ink. krog og flåd.

Carsten

Fra : P.N.

Dato : 04-08-03 19:17

--
Hej Jan

Jeg kan varmt anbefale Ron Thomson Steelhead, jeg har selv 3 af dem 2 stk. 9
fod og en 8 fod.
Jeg har lige været på ferie i Norge, hvor jeg fangede en torsk på 6,5 kg og
90 cm på den 9 fods og en 0,30 line vi fangede også flere sej på 2 - 2,5 kg.
Det er bare utroligt spændende på så let grej. Til din søn vil jeg anbefale
at du køber den på 7 fod.
Ron Thomson kan også købes andre steder end hos Hunters House, men det er
så dejlig nem at købe på postordre.

Knæk og bræk

Preben Nielsen

Fra : Per Rosenhave

Dato : 04-08-03 21:27

> Jeg kan varmt anbefale Ron Thomson Steelhead, jeg har selv 3 af dem 2 stk.
9
> fod og en 8 fod.

Da det er en 4 årig første stang, mener jeg den er noget dyr .... prøv
altertivt
www.sportdres.dk som også sender pr. efterkraf.. de har stænger ned til
200,- kr
med hjul (min knægt fik et sådan og det var med ABU Cardinal 43) og han har
fanget ørred og ål med den :)

Knæk & Bræk

Per Rosenhave

Fra : Anders og Berit

Dato : 05-08-03 11:33

Hvis drengen skal synes at det er sjovt, skal i også fange noget. Der er
kommet masser af gode råd om 7' stænger, hvilket jeg også vil anbefale.

Men gå i en grejforretning med check på tingene. Du skal have kroge og flåd
der egner sig til aborre og skalle med små ormestykker. Og det er ikke
særlig dyrt.

mvh
Anders

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 05-08-03 13:29

Hej igen,

mange tak for de gode forslag.

Her er hvad jeg har gjort.

Jeg besøgte "Jan & Bo" i Roskilde.
Udsøgt betjening & venlig vejledning.

Har købt et ABU-sæt til 199,- og skal i weekenden ud efter aborrer &
skaller.

Jan Selchau-Hansen

Fra : Anders og Berit

Dato : 05-08-03 18:30