Akvarieforretninger i Berlin
Fra : Keyser Soze

Dato : 04-08-03 01:16

Hej

Er der nogen her, der kender adresser på gode akvarieforretninger i
Berlin?
Boghandlere/akvarieforretninger med meget akvarielitteratur, stadig i
Berlin, er jeg også interesseret i.

På forhånd tak

Keyser Soze

Fra : Plesner

Dato : 04-08-03 02:20

> Er der nogen her, der kender adresser på gode akvarieforretninger i
> Berlin?

Jeg har hørt andre, der har været skuffede, men jeg har kun gode erfaringer
med denne her: http://www.aquarienmeyer.de/

Jeg kender ikke andre forretninger i Berlin med et udvalg i ferskvandsfisk,
der bare nærmer sig deres.

> Boghandlere/akvarieforretninger med meget akvarielitteratur, stadig i
> Berlin, er jeg også interesseret i.

Kan ikke huske navnet, men jeg tror, at det er den, der hedder Kiepert. Den
ligger under alle omstændigheder på Hardenbergstraße ca. 20 meter fra den
store rundkørsel, der hedder Ernst-Reuter-Platz. Det er tæt på at være den
tyske forretning, hvor jeg har set mest akvarielitteratur på en gang. Dog
skal du være forberedt på at skulle lidt op og ned ad trapper, før du når
frem til akvarielitteraturen.

plesner

Fra : Altum

Dato : 04-08-03 04:33

"Keyser Soze" <michmormik@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen her, der kender adresser på gode akvarieforretninger i
> Berlin?

Jeg var i Berlin i januar i år og blev mildest talt skuffet over standarden
på deres akvariebutikker. Det var i højsæsonen og udvalget af fisk var meget
begrænset og mange af butikkerne var af så ringe kvalitet at jeg ikke engang
vil nævne dem her.
Flg. kan anbefales:

1. Aquarien Meyer, Skalitzer Strasse 6 (stor butik med stort udvalg i teknik
og bøger, for få fisk)
2. Zoo Frölich, Falkenhagener Strasse 2 (meget lille butik med et lille
udvalg af sunde fisk)

Næh, det var heldigvis helt anderledes at komme hjem til de ofte udskældte
danske butikker, hvor der i forhold til de berlinske butikker, vrimler med
masser af sunde fisk. Alene i København er der 5-6 butikker der slår Berlin
med flere længder, så læren af turen var at sætte pris på vores egne
butikker.

Jan