Progress indikator
Fra : Arne Feldborg

Dato : 04-08-03 00:51

Haløjsa..

Jeg ved godt emnet har været berørt her for nyligt, men:

Jeg har pt. en side, hvorfra det popper et nyt vindue op med beskeden
"Der søges, vent venligst". Dette vindue lukker så automatisk igen når
søgeresultatet foreligger.

Men jeg så hellere, at det var en tekst der blev skrevet ud i selve
siden (evt. i en Iframe.?) - og som så derefter blev slettet /
overskrevet når søgeresultatet foreligger.

Er dette muligt i PHP, eller skal jeg nærmere over i noget Javascript.?

Alle gode ideer, forslag, eller henvisninger til fungerende eksempler,
vil blive modtaget med tak.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Jimmy

Dato : 04-08-03 05:37

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> wrote in message

> Men jeg så hellere, at det var en tekst der blev skrevet ud i selve
> siden (evt. i en Iframe.?)

Iframe er ikke så kompatibelt.
Brug hellere et layer/div.
Du kan se et cut'n'paste-eksempel i gruppen .clientside, hvis du søger på
mit navn på google.groups.

> Er dette muligt i PHP, eller skal jeg nærmere over i noget Javascript.?

php foregår på serveren og kan således ikke anvendes, Javascript hos
brugeren og er således det du har brug for.
Alternativer er gif og Flash.

Mvh
Jimmy

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 04-08-03 12:37

Davs
> php foregår på serveren og kan således ikke anvendes, Javascript hos
> brugeren og er således det du har brug for.
> Alternativer er gif og Flash.

Man kan godt snyde lidt - men det virker ad h til :)

Antag at du har en søgeside og er i gang med at foretage en søgning. Al
HTML afsendes med det samme, men der hvor indholdet skal være laver man
blot en tom DIV.

Mens der søges kan man så med jævne mellemrum sende noget javascript til
klienten, så går ind og opdaterer progress baren.

print '<script type="text/javascript">
Write2Div(\'progress\', \'Procent færdig: '.$percent);
</script>';

.... og når søgningen er færdig sender man noget javascript der skriver
resultatet.

Det virker i teorien, men er nok knap så lækkert i den virkelige verden.

Mvh.
/Thomas

PS.
Javascript til at erstatte tekst i en DIV (det virker men jeg tager ikke
noget ansvar for om det er korrekt eller "rigtigt" :)

<script type="text/javascript">
function Write2Div(id, value )
{
if(document.all)
{
//for IE
x = document.all[id];
x.innerHTML = value;
}
else if(document.layers)
{
// for NN
document.layers[id].document.open()
document.layers[id].document.write(value)
document.layers[id].document.close()
}
else if (document.getElementById)
{
// for Mozilla and other DOM browsers
x = document.getElementById(id);
x.innerHTML = '';
x.innerHTML = value;
}
}
</script>

Fra : Arne Feldborg

Dato : 04-08-03 23:26

Thomas Lindgaard <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> skrev Mon, 04 Aug
2003 13:36:45 +0200

>Man kan godt snyde lidt - men det virker ad h til :)

Tak for dit forslag. Alene den sidste bemærkning gør at jeg vil prøve
det engang ved lejlighed og se hvad der sker.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 04-08-03 23:26

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev Mon, 4 Aug 2003 06:37:05 +0200

>Du kan se et cut'n'paste-eksempel i gruppen .clientside, hvis du søger på
>mit navn på google.groups.

Tak for henvisningen, det virker jo (efter en smule tilpasning) aldeles
udmærket.

>php foregår på serveren og kan således ikke anvendes, Javascript hos
>brugeren og er således det du har brug for.

Det er jeg godt med på. Men jeg lurede bare på om der fandtes en genvej.