Alternativ madding ??
Fra : RITA OG AAGE BISPELU~

Dato : 03-08-03 23:32

Alle kender regnorm, men når man bor et sted med een regnorm "Napolion", og
ikke nænner at slagte ham til en fisketur, hvad gør man så ?? Sandorm og
sandigler skal man til Tyskland og hente - hvad gør man så ?? Har prøvet med
rå flæskesvær i strimler --: dur ikke.
Er der nogen der har prøvet med f. els. rå lever, lunger, oksekød, svinekød,
dåseskinke eller andet.
Fiskeområde: Flensborg fjord
Fangstønsker: Torsk og havørred
Der fiskes fra en jolle med motor. Har prøvet trolling, spinnefiskeri og
pilkning med alt det forskellige isenkram der findes både her i landet og i
Tyskland, men uden de imponerende resultater. Har også været kystfisker, men
med begrænsede fangster. Der er ikke sparet på investeringerne. Alle
fiskebøger er studeret, men resultatet er magert, vil nu prøve på at
medefiske. Gode råd udbedes !!
Med venlig hilsen
BK

Fra : Kåre

Dato : 04-08-03 06:22

"RITA OG AAGE BISPELUND KNUDSEN" <bispelundknudsen@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:g3gXa.643$7E2.642@news.get2net.dk...
> Alle kender regnorm, men når man bor et sted med een regnorm "Napolion",
og
> ikke nænner at slagte ham til en fisketur, hvad gør man så ??

Hvad med rejer?
Jeg har aldrig prøvet det selv, men der er vist mange der bruger dem.

Kåre

Fra : Thomas Larsen

Dato : 04-08-03 06:35

Hvad med at prøve med små stykker sild.

Fra : botage

Dato : 04-08-03 09:12

"RITA OG AAGE BISPELUND KNUDSEN" skrev d. 03-08-03 23:32 dette indlæg :
> [...]
> Med venlig hilsen
> BK
>
> jeg kan foreslå jer fjord rejer, fisket med "buldo" flåd, det med vand
i, eller bombarda flåd, rejen er bedst levende, agnes i halen, men også
kogt, så kan den fryses, og der er agn til lang tid, levende fjordrejer
er meget brugt her på sydsjælland til havørred, aborre, ål, fladfisk,
her kan de købes, eller i kan selv fange dem, ellers er friske
sildestykker en mulighed, skær dem i v form og fisk med flåd, i kan få
dem til at gå næsten som et blink, men havørreden er en lunefuld fætter,
nogle dage bider de på alt og er ikke særlig sky, f.eks når det lufter
lidt og der er "gang" i vandet, andre dage er de meget forsigtige og der
kommer rejen til sin ret, eller flue.
knæk og bræk.
Bo

http://www.kandu.dk/

Fra : botage

Dato : 04-08-03 09:13

Fra : Hanne Hansen

Dato : 04-08-03 14:22

Vi bruger nogle gange indmaden fra blåmuslinger (kan samles GRATIS ved de
fleste danske kyster).

Knæk og bræk

Hanne Hansen