Sognefoged
Fra : Michael Schneiders

Dato : 03-08-03 21:10

Hej NG

Er der nogle steder man kan finde oplysning om Sognefogeder.

Jeg søger oplysninger om sognefoged Niels Michael Nielsen i Rostrup sogn
Ålborg amt Han er født i 1808 og død i 1887.

--
Med Venlig Hilsen
Michael Schneiders

Fra : LisBJensen

Dato : 03-08-03 21:22

Hej Michael.
Jeg har også forgæves ledt efter sognefogeder uden held. Men måske kan
du være heldig de har noget på det lokale arkiv. det kan du finde på
http://www.lokalarkiver.dk

Hilsen Lis

http://www.kandu.dk/

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 04-08-03 13:43

Den retslige administration:
Viborg Landsting, landsoverretten, Vestre Landsret, statsadvokaturerne,
retsbetjente indtil 1919, dommere og politimestre fra 1919, købstædernes
overformyndere,
forligsvæsen, fængselsvæsen, sognefogeder og strandforgeder.

se
http://www.sa.dk/lav/brugearkivet/Laesesal.htm

Med venlig hilsen

Tom Stryhn
stryhn@email.dk
http://www.tom-stryhn.dk
last update / sidst opdateret 04.08.2003

Fra : dannebrog

Dato : 09-08-03 15:21

Sognefogederne var udnævnt af amtmanden. Derfor vil amtsarkivet på
Landsarkivet være et godt sted at lede.

m.v.h.

Ulrich

--