popup problem
Fra : preben ipsen

Dato : 03-08-03 21:17

Hej
Jeg har fundet dette pop-up script.....nej, det er ikke til reklamer. Mit
problem er at det såmænd virker, når jeg kun har et script på siden, så
åbner siden den henviser til fint. Men kan man ikke ´have flere scripts af
denne type på siden? Den virker jo ved at der bliver trykket på et
tekst-link...jeg regner med at skal have mange tekst link på en side..og
altså mange pop-ups.......
Script ser sådan ud:
<script>

function openpopup(){
var popurl="thankyou.htm"
winpops=window.open(popurl,"","width=400,height=400,")
}

</script>

Jeg ville gerne sætte dette scrip i en anden celle...og så henvise til
f.eks. thankyou_2.htm. Sætter jeg et script i en anden celle kommer samme
htm fil op fra begge.
Håber i forstår mit spørgsmål...har ikke en dyt forstand på java script.
venlig hilsen
Preben
www.showdogs.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-08-03 21:53

preben ipsen skrev:

> kan man ikke ´have flere scripts af denne type på siden?

Jo. Men du kan ikke bare tage det samme script og sætte ind flere
gange - når du kalder funktionen "openpopup" må der kun være ét
sted denne funktion er defineret på siden.

> function openpopup(){
> var popurl="thankyou.htm"
> winpops=window.open(popurl,"","width=400,height=400,")
> }

Du kunne lave en række funktioner med forskellige navne -
openpopupTak(), openpopupFarvel(), ... - men det er ikke en
hensigtsmæssig løsning.

Det er langt bedre at ændre funktionen så den kan bruges til flere
adresser. Det kan ske helt simpelt ved at flytte popurl op i
argumentlisten:

function openpopup(popurl) {
   winpops=window.open(popurl,"","width=400,height=400,")
}

Når du så kalder funktionen skal du skrive
openpopup('thankyou.htm') i stedet for blot openpopup().

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : preben ipsen

Dato : 04-08-03 12:59

Hej igen
Tak for dit svar.....det bragte mig lidt nærmere, men kan desværre kun få
det til at lykkes med den "uhensigtsmæssige" måde. Måske du vil skære ud i
pap, hvad jeg skal gøre for at få det til at lykkes på en anden måde...eller
henvise til en side hvor jeg har en chance for at forstå det..
venlig hilsen
Preben
www.showdogs.dk