Bukh Motorer
Fra : Peter Buch

Dato : 03-08-03 21:02

Jens Bukh grundlagde 1904, sammen med Johannes Gry, Bukh Motorer. Firmaet er
kendt for bådmotorer, traktorer etc. Firmaet startede i Hørve men flyttede
1915 til Kalundborg. 1929 blev firmaet solgt til A. P. Møller og Jens Bukh
blev ansat som direktør. Bukh blev afskediget 1945 fordi han havde handlet
med tyskerne.

Er der nogen, der ved hvornår Jens Bukh blev født og hvad hans forældre hed
? - hvor i landet blev han født ?
Øvrige oplysninger om ægteskab, børn osv. har også interesse.

Med venlig hilsen

Peter Buch
p.buch@mail.dk

Fra : Hugh Watkins

Dato : 03-08-03 22:21

"Peter Buch" <p.buch@mail.dk> wrote in message news:UNdXa.44416$Kb2.1913961@news010.worldonline.dk...
> [...]
> ? - hvor i landet blev han født ?
> Øvrige oplysninger om ægteskab, børn osv. har også interesse.

start looking in Hørve Ods Holbæk

do you know his age at any point ?

http://ddd.dda.dk/asp/dddform.asp

no BUKH

118 post(er) opfylder søgekriterium
Deraf vises 100 poster

BUCH

including

Samtlige personer i husstanden
Holbæk, Samsø, Besser, Thorup, Besser, 29, , 190, FT-1901
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Jens Ludvig Buchav, , Gift, Husfader, Bager og landbrug, Besser Holbæk
Karen Buchav, , Gift, Husmoder, , Tranebjerg Holbæk
Mette Marie Buchav, , Ugift, Datter, og Tjenestepige, Besser Holbæk
Søren Elias Buchav, , Ugift, Søn, Bagersvend, Besser Holbæk

well no idea if any connection

see http://ddd.dda.dk/asp/oversigt.asp?Amt=holb%E6k&herred=&sogn=&kilde=&indtastningsnr=

ikke noget dækning on line
***************************************
muligt historisk kilde material

Danmarks Tekniske Museum
Fabriksvej 27
3000 Helsingør
Tlf. 49 22 26 11
Fax 49 22 62 11
Museumsinspektør Jan Tapdrup

Industrimuseet
Museet for Arbejder-, håndværker- og industrikultur
Gasvej 17-19
8700 Horsens
Tlf. 75 62 07 88
Fax 75 60 12 77
Museumsinspektør Ole Puggaard
museet@industrimuseet.dk

har nogen Bukh maskiner

*************************************************************************************

http://www.sa.dk/ea/default.htm

noget Motorfabrikken Bukh A/S http://www.sa.dk/sa/aktuelt/eabog03.htm

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=site:www%2Esa%2Edk+Bukh

Rasmus Kreth: Horsensvirksomheden Møller & Jochumsen A/S versus Motorfabriken Bukh A/S – etforsøg på at imødegå ufine salgsmetoder i
slutningen af 1930’erne

I foråret og sommeren 1938 rejste en repræsentant for Motorfabriken Bukh A/S rundt i danmark for at sælge fabrikkens motorer. Af
sælgerens salgsmateriale fremgik det, at Bukh havde en endog særdeles dominerende position som leverandør af dieselmotorer til
danske landelektricitetsværker.

At fremhæve sig selv og reducere konkurrenterne til små og ubetydelige producenter var ikke noget ukendt salgstrick. Men
salgsmaterialet indeholdt så grove overdrivelser af Bukhs meritter, at det faldt flere kunder på Horsens-kanten for brystet. De
rettede derfor henvendelse til en af Bukhs største konkurrenter – Horsens-virksomheden Møller & Jochumsen A/S.

Artiklen blotlægger, hvorledes ledelsen på Møller & Jochumsen A/S greb sagen an for at imødegå konkurrentens brug af forfalskede
oplysninger.

I f you know when he died

nekrolog in Berlinske Tidenende ?

??????????????????????????????????????????????????

Or once you have his home adddress from et gamle KRAK

you can go into a census up to 1925 and get a lot of details

bedsteforældre på aftægt - altså hele husstanden. <<

http://www.sa.dk/

http://www.sa.dk/sa/brugearkiver/slaegtshistorie/default.htm

mere http://www.sa.dk/sa/brugearkiver/kildetyper/folketaelling.htm

1901 adresse, matrikelnummer, navn, køn, alder, ægteskabelig stilling, trossamfund, fødested, sidste opholdssted, husstandsstilling,
erhverv/fattighjælp, arbejdsplads, handicaps.

1906 adresse, matrikelnummer, navn, køn, alder, ægteskabelig stilling, trossamfund, fødested(kun Kbh. og Frb.), sidste opholdssted
(kun Kbh. og Frb.), husstandsstilling, erhverv/fattighjælp, arbejdsplads.

1911 adresse, matrikelnummer, navn, køn, alder, ægteskabelig stilling, trossamfund, fødested, sidste opholdssted, husstandsstilling,
erhverv/fattighjælp, handicaps.

1916 adresse, navn, køn, alder, trossamfund, fødested (kun Kbh. og Frb.), husstandsstilling, erhverv/fattighjælp, arbejdsplads,
handicaps, indkomst/formue.

1921 adresse, matrikelnummer, navn, køn, alder, ægteskabelig stilling, fødested, sidste opholdssted, erhverv/fattighjælp,
arbejdsplads.

1925 adresse, navn, køn, alder, ægteskabelig stilling, fødested, sidste opholdssted, statsborgerskab, husstandsstilling,
erhverv/fattighjælp.

mere http://www.sa.dk/sa/omarkiverne/kort.htm

http://www.sa.dk/lak/default.htm

og de har mange gamle KRAK i selvbetjenings reoller

mvh

Hugh W

from Birmingham England

Fra : olav.rl

Dato : 04-08-03 06:19

"Peter Buch" skrev d. 03-08-03 21:02 dette indlæg :
> [...]
handlet
> med tyskerne.
>
> Er der nogen, der ved hvornår Jens Bukh blev født og hvad hans

Han stammer formodentlig (ligesom Niels Bukh, Ollerup) fra Mors. Prøv at
søge på:

www32.brinkster.com/sognetraef

Søg på forskellige sogne på Mors (Thisted amt), jeg er næsten sikker på
at nogen dér kan hjælpe dig.

mvh

Olav

http://www.kandu.dk/

Fra : Hugh Watkins

Dato : 04-08-03 08:17

"olav.rl" <olav.rl.news@kandu.dk> wrote in message news:3f2deda3$0$48908$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> søge på:
>
> www32.brinkster.com/sognetraef
>
> Søg på forskellige sogne på Mors (Thisted amt), jeg er næsten sikker på

tilbage til

thisted amt

http://ddd.dda.dk/asp/dddform.asp

BUKH is German 141 hits
Danish 45 hits

in IGI http://www.familysearch.org

http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

6. Jens Bukh - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 1878 <Flade, Flade, Thisted, Denmark>

7. Jens Bukh - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 1889 Of Klitgaard, Bjergby, Thisted, Denmark

8. Jens Bukh - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 1889 <Of Gullerup, , Thisted, Denmark>

ingen bevis hvem er hvem og hvor precis den er

IGI extraktions skal altid kontrollerees med oprindelight kilde

MEN stædevæk

(1)
KRAK og et gamle address

også

(2)
folketællinger
hurtigest og mest precis ingang til kilderne

Hugh W

_______________ other searches and stuff_________________

Family Group Record
Search Results | Download

Husband
Morten Christian Jensen BukhPedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Wife
Ane Norgaard Kristensen KaerPedigree

Birth: 06 APR 1845 Jannerup, Thisted, Denmark
Christening:
Marriage: 20 OCT 1874 Flade, Flade, Thisted, Denmark
Death: 1908
Burial:

Children

1. Grethe Marie BukhPedigree
Female

Birth: 1875 <Flade, Flade, Thisted, Denmark>
Christening:
Death:
Burial:

2. Jens BukhPedigree
Male

Birth: 1878 <Flade, Flade, Thisted, Denmark>
Christening:
Death:
Burial:

3. Kristian BukhPedigree
Male

Birth: 1882 <Flade, Flade, Thisted, Denmark>
Christening:
Death:
Burial:

4. Niels Ebbesen BukhPedigree
Male

Birth: 1887 <Flade, Flade, Thisted, Denmark>
Christening:
Death:
Burial:

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Bukhave&btnG=Google+Search

Agnes Bukhave Kristensen http://www15.dht.dk/~antvorskov/
* 03 Feb 1919

Buchhave Buchaus http://www.d033049.suite.dk/

http://www.d033049.suite.dk/internethtml/

http://www.d033049.suite.dk/internethtml/m.html

Anetræ Damsgaard
.... Jensen. Mikkelsdatt.. Sørensdatter. Bukhave. Bukhave. Sørensdatter. Pedersen. Josefsdatter.
Lauridsen. Skammelsen. Bukhave. Bukhave. Laursen. Christensda.. ...
www.geocities.com/bjarne_damsgaard/ks1/kstableau.htm -

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%22Jens+Bukhave%22

Samtlige personer i husstanden
Thisted, Morsø Nørre, Flade, Flade bye, , , 36, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Lars Pedersen Bukhauge, 62, Gift, Mand, Husmand med jord,
Johanne Pedersdatter, 47, Gift, Hans kone [Lars Pedersen Bukhauge], ,
Christen Larsen, 8, Ugift, Deres børn [Lars Pedersen Bukhauge, Johanne Pedersdatter], ,
Maren Larsdatter, 6, Ugift, Deres børn [Lars Pedersen Bukhauge, Johanne Pedersdatter], ,
Anne Larsdatter, 1, Ugift, Deres børn [Lars Pedersen Bukhauge, Johanne Pedersdatter], ,

Samtlige personer i husstanden
Thisted, Morsø Nørre, Flade, Flade bye, , , 11, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Jens Pedersen Bukhauge, 70, Gift, Husbonde, Bonde og gårdbeboer,
Else Thøgersdatter, 54, Gift, Hans kone [Jens Pedersen Bukhauge], ,
Thøger Jensen, 30, Ugift, Deres børn [Jens Pedersen Bukhauge, Else Thøgersdatter], ,
Karen Jensdatter, 27, Ugift, Deres børn [Jens Pedersen Bukhauge, Else Thøgersdatter], ,
Zidsel Jensdatter, 23, Ugift, Deres børn [Jens Pedersen Bukhauge, Else Thøgersdatter], ,
Peder Jensen, 15, Ugift, Deres børn [Jens Pedersen Bukhauge, Else Thøgersdatter], ,
Svenning Jensen, 4, Ugift, Plejesøn, ,

Samtlige personer i husstanden
Thisted, Morsø Nørre, Sønder Draaby, Sønder Draabye, , , 17, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Christen Pedersen Bukhauge, 65, Enke(mand), Mand, Husmand med jord,

Samtlige personer i husstanden
Thisted, Morsø Nørre, Sønder Draaby, Sønder Draabye, , , 1, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Mads Jensen, 44, Gift, Husbonde, Bonde og gårdbeboer,
Anne Marie Knudsdatter, 37, Gift, Hans kone [Mads Jensen], ,
Marthe Marie Madsdatter, 8, Ugift, Deres datter [Mads Jensen, Anne Marie Knudsdatter], ,
Villads Pedersen, 21, Ugift, Tienestefolk, Enroulleret matros,
Peder Christensen Bukhauge, 23, Ugift, Tienestefolk, Enroulleret matros,
Thomas Jensen, 12, Ugift, Tienestefolk,

Samtlige personer i husstanden
Thisted, Morsø Nørre, Galtrup, Tøving Bye, , En gård, 30, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Christen Andersen Bukhave, 41, Gift, , Gårdejer,
Anne Hansdatter, 36, Gift, , Hans kone,
Anders Christensen, 7, Ugift, , Deres børn,
Mette Christensdatter, 5, Ugift, , Deres børn,
Lene Christensdatter, 4, Ugift, , Deres børn,
Hans Christian Christensen, 3, Ugift, , Deres børn,
Anne Christensdatter, 1, Ugift, , Deres børn,
Peder Christensen Thidsted, 42, Gift, , Tjenestefolk,
Jens Christian Jensen, 23, Ugift, , Tjenestefolk,
Anne Kirstine Pedersdatter, 18, Ugift, , Tjenestefolk,

Fra : olav.rl

Dato : 04-08-03 09:03

"Hugh Watkins" skrev d. 04-08-03 08:17 dette indlæg :

> [...]

> http://www.d033049.suite.dk/internethtml/m.html
>
> Anetræ Damsgaard
> .... Jensen. Mikkelsdatt.. Sørensdatter. Bukhave. Bukhave.

Bjarne Damsgaard har mindst 4 aner med navnet Bukh. Se hans aneliste
under "sognetræf".

mvh

Olav

Fra : Peter Buch

Dato : 06-08-03 07:36

Tak for inspiration og gode link.
Dermed lykkedes det at opklare den lille gåde.
Jens Bukh er født 1877 og er bror til gymnastikpædagogen og højskolemanden
Niels Bukh.

Mvh

Peter Buch

Fra : olav.rl

Dato : 04-08-03 06:39

> [...]
forældre hed
> ? - hvor i landet blev han født ?
> Øvrige oplysninger om ægteskab, børn osv. har også interesse.

Jens Bukh stammer sandsynligvis (ligesom Niels Bukh, Ollerup) fra Mors.
Prøv at søge på

www32.brinkster.com/sognetraef

Søg på forskellige sogne på Mors (Thisted amt), jeg er næsten sikker på
at nogen kan hjælpe dig.

mvh

Olav

http://www.kandu.dk/