Login system
Fra : Lasse Jensen

Dato : 03-08-03 15:09

Hej derude...

Hvad er koden til et login system eller et password system? Så
man skal have et bruger samt kodeord, for at se en bestemt side.

Jeg har adgang til PHP, MySQL og PERL, hvis det skulle have nogen
betydning.

På forhånd tak

Med venlig hilsen Lasse Jensen...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-08-03 16:00

Lasse Jensen wrote:
> [...]
> man skal have et bruger samt kodeord, for at se en bestemt side.
>
> Jeg har adgang til PHP, MySQL og PERL, hvis det skulle have nogen

www.hotscripts.com

Ellers gå selv igang - og søg hjælp herinde når du render ind i problemer.

mvh
Johan

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 03-08-03 19:36

Johan Holst Nielsen skrev:

> www.hotscripts.com
>
> Ellers gå selv igang - og søg hjælp herinde når du render ind i problemer.

Lige mine ord

Lasse:
tjek evt. her: http://www.php-faq.dk/index.php?faq=3 hvis du selv får lyst
til at gå igang
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-08-03 18:55

Peter Sepstrup wrote:
> Lige mine ord
>
> Lasse:
> tjek evt. her: http://www.php-faq.dk/index.php?faq=3 hvis du selv får lyst
> til at gå igang

Og jeg oprettede lige et opslag i FAQ'en omkring spørgsmål af denne art...

http://www.php-faq.dk/index.php?faq=22

mvh
Johan

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 03-08-03 23:17

Johan Holst Nielsen skrev:

> Og jeg oprettede lige et opslag i FAQ'en omkring spørgsmål af denne art...
>
> http://www.php-faq.dk/index.php?faq=22

Yes det så jeg (jeg får dem på mail også
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-08-03 21:48

Peter Sepstrup wrote:

> Yes det så jeg (jeg får dem på mail også

Okay, det er altså ikke der jeg skal fri til min udkårne så :D Med
mindre du skal være den første der får det at vide ;))

mvh
Johan

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 04-08-03 00:09

Johan Holst Nielsen skrev:

> Okay, det er altså ikke der jeg skal fri til min udkårne så :D Med
> mindre du skal være den første der får det at vide ;))

Det helt ok... jeg elsker hemmeligheder
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 04-08-03 11:20

Peter Sepstrup wrote:

> Det helt ok... jeg elsker hemmeligheder

Må jeg smide dig en mail senere? Ikke noget om PHP-FAQ eller noget ;)
Bare noget generelt?

mvh

Johan

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 04-08-03 13:32

Johan Holst Nielsen skrev:

> Må jeg smide dig en mail senere? Ikke noget om PHP-FAQ eller noget ;)
> Bare noget generelt?

yes yes... peter (at) sepstrupnet (dot) dk
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 04-08-03 14:43

Peter Sepstrup wrote:

> yes yes... peter (at) sepstrupnet (dot) dk

Okay, smider nok en mail i aften :)

mvh
Johan

Fra : Lasse Jensen

Dato : 03-08-03 19:09

Okay, jeg har kigget på www.hotscripts.com, og der kan jeg ikke lige
finde noget. Jeg vil gerne begynde selv, men jeg kender ikke noget
til PHP, og jeg finder det helt håbløst. Jeg ved ikke engang hvordan
jeg skal starte? Findes der ikke nogle færdige scripts uden reklame
et eller andet sted?

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-08-03 20:06

Lasse Jensen wrote:

> [...]
> til PHP, og jeg finder det helt håbløst. Jeg ved ikke engang hvordan
> jeg skal starte? Findes der ikke nogle færdige scripts uden reklame

http://www.php-faq.dk/index.php?faq=3 igen

http://www.hotscripts.com/cgi-bin/search.cgi?bool=AND&query=login&catid=2
Kan da se at det første scripts er noget ala det du gerne vil have? Har
ikke tjekket flere igennem.

mvh
Johan

Fra : Lasse Jensen

Dato : 03-08-03 20:28

Johan Holst Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> http://www.hotscripts.com/cgi-bin/search.cgi?bool=AND&query=login&catid=2
> Kan da se at det første scripts er noget ala det du gerne vil have? Har
> ikke tjekket flere igennem.

Det script har jeg allerede prøvet tidligere. Det fungerer ikke. Jeg vil
prøve det igen. Skal jeg bare downloade filerne og derefter uploade dem til
serveren? Det virker nemlig ikke. Så siger den blandt anden bare:

Warning: Access denied for user: 'cooperce_poll@localhost' (Using password:
YES) in /var/www/hotels/1go/lassejensen/html/include.php on line 5

Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user:
'cooperce_poll@localhost' (Using password: YES) in
/var/www/hotels/1go/lassejensen/html/include.php on line 5

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in
/var/www/hotels/1go/lassejensen/html/include.php on line 6

Warning: Cannot send session cookie - headers already sent by (output
started at /var/www/hotels/1go/lassejensen/html/include.php:5) in
/var/www/hotels/1go/lassejensen/html/include.php on line 8

Warning: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output
started at /var/www/hotels/1go/lassejensen/html/include.php:5) in
/var/www/hotels/1go/lassejensen/html/include.php on line 8

Det er inde under filen test.php, som de har kaldt den. På signup.php siger
den:

User Signup

Warning: Access denied for user: 'cooperce_poll@localhost' (Using password:
YES) in /var/www/hotels/1go/lassejensen/html/signup.php on line 7

[...]

/var/www/hotels/1go/lassejensen/html/signup.php on line 8
No.

Den siger noget ved alle filerne, hvad er problemet???

HJÆÆLP

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-08-03 20:31

Lasse Jensen wrote:

> Det script har jeg allerede prøvet tidligere. Det fungerer ikke. Jeg vil
> prøve det igen. Skal jeg bare downloade filerne og derefter uploade dem til
> serveren? Det virker nemlig ikke. Så siger den blandt anden bare:

[SNIP]

> Den siger noget ved alle filerne, hvad er problemet???

Har du ændret i configurationfilen? Ser ud til du bruger forkert
brugernavn/password til din database server.

mvh
Johan

Fra : Lasse Jensen

Dato : 03-08-03 20:58

Johan Holst Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Har du ændret i configurationfilen? Ser ud til du bruger forkert
> brugernavn/password til din database server.

Nej, jeg har ikke rørt dem. Det eneste jeg har gjort er at unzippe dem, og
uploade dem.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 03-08-03 23:19

Lasse Jensen skrev:

> Nej, jeg har ikke rørt dem. Det eneste jeg har gjort er at unzippe dem, og
> uploade dem.

Har du overhovedet fået oprettet en database så? Der ligger sikkert et
script til det i en readme fil eller noget... desuden skal du have sat
brugernavn / pass til db rigtigt op...
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Lasse Jensen

Dato : 04-08-03 09:57

Peter Sepstrup wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Har du overhovedet fået oprettet en database så?

Tror jeg ikke. Er der ikke allerede en på 1go.dk?

Der ligger sikkert et
> script til det i en readme fil eller noget... desuden skal du have sat
> brugernavn / pass til db rigtigt op...

Jeg har lige læst Readme filen, og der står hvordan man skal gøre. Men jeg
forstår det skam ikke. Der står jeg skal skrive hostnavnet, brugernavnet og
adgangskoden, i to af filerne. Og så skulle den være der. Der står kun man skal
uploade een af filerne.

Her er readme filen, det kan være I kan beskrive hvad jeg skal gøre helt
præcist.

This is my second script that I made. Usually, you'll see scripts that are 10
pages long.
Most of those are unnecessary. You only have 1 page to include.

1) Download the file from Coopercentral.

2) Unzip them using WinZip or something else.

3) Upload user.mysql using phpMyAdmin or any other database tool.

4) Open up "include.php" and "signup.php". When it shows the $connect
variable, enter the
database information.

5) Then you can go to signup.php, and you can add users.

6) To password protect a page, simply, at the top of the page, put the
following code.

<?php include("include.php");

But, if your off of the folder, you'll have to put the folder /include.php, but
your probably
knew that.

That's it. Also, email me at Kenny@coopercentral.org if you have any
questions, or go in the
forums - http://www.coopercentral.org/phpBB2/login.php, and I will answer any
qustions you may
have on this.

Ken Cooper

Håber I kan guide mig igennem det her skidt

Fra : Lasse Jensen

Dato : 08-08-03 18:46

Har i mistet lysten til at følge med i denne tråd???

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 10-08-03 01:24

Lasse Jensen skrev:

> Tror jeg ikke. Er der ikke allerede en på 1go.dk?

jow der fpår man en db med det samme, men der skal oprettes tabeller!

> [...]
>
> 2) Unzip them using WinZip or something else.
>
> 3) Upload user.mysql using phpMyAdmin or any other database tool.

Du skal uploade sql scriptet for at få oprettet tabellerne.

> Håber I kan guide mig igennem det her skidt
>
> På forhånd tak

Sorry at jeg ik lige havde svaret... den havde sneget sig for langt ned i
rækken i min nyhedslæser men nu markere jeg den lige som en jeg følger
med i. . .
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-08-03 21:57

Lasse Jensen wrote:

> Nej, jeg har ikke rørt dem. Det eneste jeg har gjort er at unzippe dem, og
> uploade dem.

Et godt råd...
Start med at læse nogle af artiklerne som der bliver linket til fra
http://www.php-faq.dk/index.php?faq=3 ... så du kan få den grundlæggende
forståelse... ellers kommer du ikke meget videre...

mvh
Johan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-08-03 20:36

Lasse Jensen wrote:

> [...]
>
> Warning: Access denied for user: 'cooperce_poll@localhost' (Using password:
> YES) in /var/www/hotels/1go/lassejensen/html/include.php on line 5

Hint: Læs altid README filerne ;)

mvh
Johan

Fra : Jesper Hansen

Dato : 03-08-03 21:47

On Sun, 3 Aug 2003 18:09:10 +0000 (UTC), Lasse Jensen
<lassejensen1@ofir.dk> wrote:

> [...]
>til PHP, og jeg finder det helt håbløst. Jeg ved ikke engang hvordan
>jeg skal starte? Findes der ikke nogle færdige scripts uden reklame

Prøv og se her, det har jeg brugt med succes.

http://www.lojmann.dk/stuff.php?katid=1&&table=mystuff

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Theis/glazy

Dato : 19-06-04 21:01

Lasse Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> til PHP, og jeg finder det helt håbløst. Jeg ved ikke engang hvordan
> jeg skal starte? Findes der ikke nogle færdige scripts uden reklame

ey jeg ville li skrive en kode der r nem at arbejde med... d r ik et
rigtig login system men hvis du bare sku bruge den t et mappe man ik
ellers ka se så r d den rette login ting vil jeg mene....

KODEORD 1 r det bruger navn du vil have/mappen du ska logge ind i :) og
kodeord 2 r en ting inde i mappen :) håber du ka bruge d her :D glad
hvis d ka hjælpe dig/jer

<form name="bruger" action="#" onsubmit="location.href =
this.kodeord1.value + '/' + this.kodeord2.value + '.htm'; return
false">
name="kodeord2">&nbsp;Adgangskode</p>
this.form.kodeord1.value + '/' + this.form.kodeord2.value + '.htm';
return false"></p>
</form>

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 19-06-04 22:00

On Sat, 19 Jun 2004 20:01:29 +0000, Theis/glazy wrote:

> [...]
>
> KODEORD 1 r det bruger navn du vil have/mappen du ska logge ind i :) og
> kodeord 2 r en ting inde i mappen :) håber du ka bruge d her :D glad

Årh, be' om at du fremover skriver på dansk - det dér smarte
Internet-snak er træls at læse!

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Thomas D

Dato : 09-08-03 23:57

Lasse Jensen wrote:
> Hej derude...
>
> Hvad er koden til.......

http://www.php-faq.dk/index.php?faq=22

Thomas D
http://tdn.peps.dk
Musikere tjener penge på ulovligt kopieret software.