Tabeldesign
Fra : Dcasso

Dato : 03-08-03 14:55

Hej

Jeg står med et tabelproblem jeg ikke umiddelbart kan se en enkelt
løsning på.

Skal kunne lave nogle udtræk, som brugeren selv bestemmer hvordan se
ud ved at designe tabellayoutet for det pågældende udtræk.

Jeg har 2 trin:
Først vælger brugeren kolonneantal, rækkeantal, cellpadding,
cellspacing ....

Dernæst viser jeg tabellen og brugeren kan nu indsætte overskrifterne
fra den tabel som der skal udtrækkes fra (således der laves en
skabelon for selve udtrækket)

Mit problem er at jeg gerne vil implementere colspan og rowspan.

Eks. hvis brugeren har en 2*2 tabel og udtrækket består af, titel,
forfatter, årstal
Så skal brugeren kunne indsætte dem som følgende:
titel   titel
forfatter   årstal

Derved vil jeg gerne have systemet til at forstå der er tale om et
colspan på 2 ved titel.

En som kan følge dette og som også har en ide til hvordan dælen man
kan undersøge om der bør laves et colspan og hvordan man kan
implementere det, tror især problemet er svært, da det jo også skal
virke hvis brugeren vil have en colspan på 3.

Rowspan kan jeg leve uden, men colspan ville være en meget stor hjælp.

mvh
Dennis

PS
Da jeg mest arbejder med skitser indtil jeg finder løsningen så har
jeg ikke noget kode at vise