Java miljø variable i linux
Fra : M_abs

Dato : 03-08-03 02:38

Jeg har installeret Java 1.4.2 SDK på min RH9, men jeg skal have sat nogle
miljø variabler for at visse programmer kan finde java.
Jeg har lavet statiske links til filerne fra JAVA-FOLDEREN/bin/* i
/usr/bin men dette er vist ikke nok.

Hvilke variabler skal sættes? Og hvordan?

mvh Morten

Fra : M_abs

Dato : 03-08-03 02:58

On Sun, 03 Aug 2003 03:38:10 +0200, M_abs wrote:

> [...]
> dette er vist ikke nok.
>
> Hvilke variabler skal sættes? Og hvordan?

Nevermind, mit problem lå i at jeg alligevel ikke havde de statiske links
oprette i /usr/bin

Fra : Carsten

Dato : 06-08-03 06:32

M_abs wrote:

> Nevermind, mit problem lå i at jeg alligevel ikke havde de statiske links
> oprette i /usr/bin

Hej Morten
kan du ikke lige uddybe lidt nærmere hvad du har gjort for at få din java
til at fungere, specielt omkring statiske links,
hvordan kan man forøvrigt teste om java virker, har du evt. en link til en
HP som ikke virker hvis jave ikke fungere?.

/Carsten

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 06-08-03 13:10

Carsten skrev:

> [...]
> hvordan kan man forøvrigt teste om java virker, har du evt. en link til en
> HP som ikke virker hvis jave ikke fungere?.

Jeg tror ikke at han tænkte på java til internet...
SDK'en indeholder ud over "java" filen også "javac" som er kompileren (plus
nogle flere), ved at lave sym-links i /usr/bin kan du bruge dem overalt i
dit filsystem istedet for at skulle skrive:
/den/mappe/hvor/java/er/installeret/javac test.java
for at kompilere noget java kode, skriver man så blot:
javac test.java
meget rart når man sider og koder

For at få java til at fungere i f.eks. mozilla skal du fra plugins mappen i
den mappe hvor java er installeret lave sym-links til mozillas plugin
mappe.

Du kan evt. prøve at bestille nogen billeter på www.rejseplan.dk det er
lavet med java
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Carsten

Dato : 06-08-03 13:52

Peter Sepstrup wrote:

> For at få java til at fungere i f.eks. mozilla skal du fra plugins mappen
> i den mappe hvor java er installeret lave sym-links til mozillas plugin
> [...]

www.rejseplan.dk virker fint,
hvad med www.frederikshavngolfklub.dk jeg får ikke de menuer der er i
Venstre side [indlæser applet] står der i samtlige menupungter
hvad mangler jeg for at kunde se denne side ?
/Carsten

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 06-08-03 16:00

Carsten skrev:

> www.rejseplan.dk virker fint,

også hvis du går ind og vil bestille billeter?

> hvad med www.frederikshavngolfklub.dk jeg får ikke de menuer der er i
> Venstre side [indlæser applet] står der i samtlige menupungter
> hvad mangler jeg for at kunde se denne side ?

Den virker fint her med samme java plugin som jeg bruger til ovenstående.

--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Carsten

Dato : 06-08-03 15:01

Peter Sepstrup wrote:

> Den virker fint her med samme java plugin som jeg bruger til ovenstående.

Ja så forstår jeg intet, rejseplan virker fint men ikke
frederikshavngolfklub ??????
Hvad kan være galt ??

/Carsten

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 06-08-03 17:51

Carsten skrev:

> Ja så forstår jeg intet, rejseplan virker fint men ikke
> frederikshavngolfklub ??????
> Hvad kan være galt ??

ingen ide... prøv at starte en ny tråd om emnet... jeg er ikke sikker på der
er så mange der ser den her mere...
--
Mvh. Peter.