Bundkort med en defekt agp port ?
Fra : Helgi Magnusson

Dato : 02-08-03 21:03

Hej i gruppen
Jeg har lige investeret i et Shuttle AK32A bundkort med en AMD XP 2400 m.
køler.
Mit problem er imidlertid at det kun vil tage mit gamle 8mb agp grafikkort,
jeg har prøvet med Nvidia vanta 32 mb, og Geforce 4 MX 440 64mb. Når jeg har
de to sidstnævnte grafikkort i er skærmen blank og systemet giver 1 langt og
2 korte bib, som iflg. http://www.sysopt.com/biosbmc.html skulle rigtigt nok
være problem med grafikkortet.
Men kan det være kortene, når de nu virker på en anden maskine ?

PS. Jeg har opdateret bios.

--
______________
Med venlig hilsen

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 02-08-03 21:49

Helgi Magnusson wrote:

> [...]
> være problem med grafikkortet.
> Men kan det være kortene, når de nu virker på en anden maskine?

Nej.
AK32A har KT266A-chipset. Det kan kun bruge APG 4x og 8x AGP-kort
(8x-kortene kører så kun med 4x)
Dit gamle 8 MB AGP-kort kan åbenbart køre AGP 4x. (ATi?)
Det kan dit TNT2(vanta)-kort ikke.
Hvorfor dit GF4MX440 kort ikke virker, er ikke lige til at sige -
hvilket andet bundkort virker det i?

Fra : Helgi Magnusson

Dato : 01-08-03 22:31

--
______________
Med venlig hilsen
"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det kan dit TNT2(vanta)-kort ikke.

> Hvorfor dit GF4MX440 kort ikke virker, er ikke lige til at sige -

Det 8 Mb grafikort der er i er SiS.
GF4MX440 virkede i FREETECH P7200A2

Fra : Allan / Kolding

Dato : 03-08-03 08:47

Prøv at skifte AGP driver.
Jeg har oplevet det ved SIS chipset kort.
Hvor nogle kort dør når eks. XP starter.

Kontrolpanel > Enhåndstering > Systemenheder > AGPcontroller.
Vælg manuel driveropdatering og vælg en fra listen.

Bare en ide.

Allan / Kolding

KLIP

Fra : Helgi Magnusson

Dato : 02-08-03 19:58

--
______________

"Allan / Kolding" <allan.bruhn@_V_Æ_K_stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kontrolpanel > Enhåndstering > Systemenheder > AGPcontroller.
> Vælg manuel driveropdatering og vælg en fra listen.

Jeg tror "desværre" ikke at det er softwaren der skal kigges på, desuden
kommer systemet jo ikke rigtigt igang med GF4MX440 kortet, så driverne kan
ikke nå at blive læst ind.
Heldigvis kan jeg få det byttet hos forhandleren.

Med venlig hilsen
Helgi Magnusson
______________

Fra : Anton Matzen (6100)

Dato : 04-08-03 19:21

On Sat, 2 Aug 2003 22:03:14 +0200, "Helgi Magnusson" <magnusson@c.dk>
wrote:

Har du trykket kortet ordentligt ned i AGP Porten?

En af mine kammerater havde det samme problem, og der skulle han
"virkelig" trykke hårdt, så det knirkede temmeligt, men den startede
herefter uden problemer.

Hans gfx kort var et Geeforce3 TI200.

Mvh Anton

Fra : Helgi Magnusson

Dato : 04-08-03 12:22

"Anton Matzen (6100)" <matzen@cool.dk> skrev i en meddelelse
news8tiv4fquqvg7oc0m3q2n8rp1v5a8g13s@4ax.com...
> [...]
>
> En af mine kammerater havde det samme problem, og der skulle han
> "virkelig" trykke hårdt, så det knirkede temmeligt, men den startede

Ja det har jeg med sikkerhed - det er trykket så meget det overhovedet kan
trykkes.