JMail problem...
Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 02-08-03 17:03

Hejsa!

Jeg har en side hvorpå jeg har en sektion hvor man kan sende billeder og
evt. info til mig. Jeg bruger JMail som klient til at afvikle funktionerne

Her er mit problem:
Når folk sender mig filer, så er der en masse af dem der ikke bliver afsendt
som mail til mig, da folk lukker siden for hurtigt! Lad os sige at en sender
3 filer til mig, de to af dem bliver uploadet, den sidste lukker han siden
lige midt i... Så ligger de 2 første filer på min server men bliver ikke
sendt videre da siden lukkes ned.

Er der nogle der har en ide til hvordan jeg kan give filerne et ID hvorpå
jeg kan se hvem der har lagt dem op - jeg har nemlig et input felt hvor folk
skriver deres email adresser i - så det kunne være smart hvis man så kunne
knytte de 2 filer der er uploadet til en eller anden form for id således at
jeg kan se på billedernes filnavn fx hvem der har lagt dem op, selvom de
ikke er sendt videre på mail til mig... Please hjælp! :)

På forhånd tak!

/ Jonas!

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 02-08-03 17:10

"Jonas M. Nielsen" <dream@on.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige midt i... Så ligger de 2 første filer på min server men bliver ikke

Øh, hvis dine brugere lukker browseren for hurtigt så bør hele uploadet jo
blive anulleret, da det er det samme som at klikke på cancel. Det kan dog
godt være at de uploadede filer bliver liggende i en temp-folder.

For at imødekomme dit problem kan du jo evt. bare gøre så folk kun kan
uploade 1 fil ad gangen.

Fra : Mikkel Egelund

Dato : 02-08-03 19:19

"Jonas M. Nielsen" <dream@on.com> wrote in message
> [...]
> jeg kan se på billedernes filnavn fx hvem der har lagt dem op, selvom de
> ikke er sendt videre på mail til mig... Please hjælp! :)

Hvordan ligger dine besøgende filerne op på serveren - inden de bliver
afsendt med jmail?

/mikkel

Fra : Peter Konner

Dato : 02-08-03 21:05

> [...]
> jeg kan se på billedernes filnavn fx hvem der har lagt dem op, selvom de
> ikke er sendt videre på mail til mig... Please hjælp! :)

Hvis du uploader med f.eks. ASPupload, kan du måske prøve at aktivere
upload-"speedometeret" - det vil ikke forhindre, at dine brugere lukker
siden ned, men kan måske fortælle dem, at der er en upload igang......

--
-.-:-.-:-.-:-.-
Regards / Mvh

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 03-08-03 00:00

"Peter Konner" <konner@mazdapc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du uploader med f.eks. ASPupload, kan du måske prøve at aktivere
> upload-"speedometeret" - det vil ikke forhindre, at dine brugere lukker
> siden ned, men kan måske fortælle dem, at der er en upload igang......

Fortæl gerne mere om det... lyder ok!

Gerne direkte på min mail også, jeg kigger ikke så ofte her!

/ Jonas

Fra : Peter Konner

Dato : 03-08-03 11:44

> "Peter Konner" <konner@mazdapc.dk> skrev i en meddelelse

> Fortæl gerne mere om det... lyder ok!
>
> Gerne direkte på min mail også, jeg kigger ikke så ofte her!
>
> / Jonas

Hej Jonas,

Vedr. mit svar i DEIWSA ang. JMail-problemer.

Du kan læse mere om ASPUpload og funktionaliteten med progress-bar på
nedenstående link.

Funktionaliteten afhænger dog af, hvilken version af ASPUload din ISP'er har
implementeret.....

http://www.aspupload.com/manual_progress.html

Mvh

Peter Konner