Gener, æsler, chimpanser, heste og zebraer
Fra : Peter Lind

Dato : 02-08-03 14:39

Hejsa gruppe

Måske et lidt indviklet subjekt, men jeg kunne ikke finde på noget enklere.
Det siges at chimpansers gener ligner menneskers med et sted mellem 97% og
99% alt efter hvilken kilde man lytter til.
I zoologisk have (Valby) har de et skilt, hvor der står at mennesker og
chimpanser er ligeså forskellige som heste og zebraer.
Mine spørgsmål er så: Kan det virkelig passe ?
Jeg går umiddelbart ud fra at heste og zebraer og mere ens end f.eks heste
og æsler, men alligevel kan heste og æsler parre sig (resultatet er mulddyr
eller muldæsler) - kan heste og zebraer også få afkom ?
Mig bekendt kan mennesker og chimpanser ikke få afkom med hinanden - men
skyldes det forskelle i generne eller antallet af kromosomer, eller hvad ?

Jeg modtager meget gerne pointere til relevante artikler på nettet, der kan
gøre mig klogere på det her.

Peter Lind
-der ikke som sådan er interesseret i at få chimpanse-unger, men bare undrer
sig.

Fra : slet H9PD5

Dato : 02-08-03 14:48

- hvem spiser flest bananer?

Adam.

--
www.sitecenter.dk/faust

Fra : Bo Warming

Dato : 02-08-03 17:42

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg modtager meget gerne pointere til relevante artikler på nettet, der

Naturen var for dum til at lave muldyr.
Men bønder lod æsler og heste gå sammen i årtitusinder og miraklet skete.
(hanhest + hunæsel - > steril bastard ELLER ER DET HANÆSEL+ ? )
Man har ikke ladet chimps og homosapiens gå og blive sexsultne i tilstødende
gemakker i blot en uge, så det kan sagtens tænkes at de rette individer af
de to arter kan formere sig sammen - men det er blasfemisk og tabuer hindrer
forskning.

Lissom med kloning, som burde fremmes, men tro gør skade.

Etik handler om at skade medmennesker med forbud. Medmenneskelighed som
vikinger havde helt så fint som kristne, hindrede mord og asocial aktivitet,
fordi vi har korpsånd. Moral der gavner kommer indefra.Ikke fra regler.

Men man skal nok være ret liderlig for at voldtage en gorilla-dame.
Når liderlige lassihunde belønnes med nutana på karamellen for at slikke, så
er det vist ikke et forspil der fører videre til sædindføring fra hund og
ind i kvinde, så det er nok et svært projekt. Abe-donjuan-er skal nok have
en bestemt lugt af liderlig artsfælle, for at få den op at stå. Men med
rette parfume og tilladelse fra Etisk råd, så kan den spændende fornyelse
nok præsteres, ad åre.

At der er 99% lighed mellem DNA hos menneskere og noget andet er GROV
VILDLEDNING
Hvis to kageopskrifter er ens i 99% men den sidste procent er et ton vedr
mængden af peber - i stedet for et gram - , så er det en god sammenligning.
DNA ved vi for lidt om til at sammenligne udfra kemi og til
adfærdspotential.

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-08-03 20:18

Herunder er igen et helt typisk eksempel på hvordan Bo Warming
misbruger dk.livssyn.kristendom til at poste totalt irrelevante indlæg
for denne gruppe.

Det kan ganske enkelt ikke være rigtigt at gruppen skal finde sig i
den slags misbrug.

er der ikke nogle af alle jer dygtige folk i dk.admin.misbrug der kan
være med til at sætte en effektiv stopper for den slags, idet Bo
Warmings misbrug af gruppen af denne art er stærkt og støt stigende.

Inden længe er debat om kristendom en sjælden mangelvare i den gruppe,
og det er dog debat om kristendom gruppen er oprettet og beregnet til.

XFUT dk.admin.netmisbrug

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/ om bl.a. skabelse
*** *Alle med debatforum* ***

herunder eksempel på Bo Warmings gruppemisbrug:
----------------------------

Fra : Bo Warming

Dato : 02-08-03 20:48

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> wrote in message
> Herunder er igen et helt typisk eksempel på hvordan Bo Warming
> misbruger dk.livssyn.kristendom til at poste totalt irrelevante indlæg
> for denne gruppe.

Religion der forhindrer abe-forskning er angrebspunkt
Andreas forstår ikke hvad kristendom betyder.

> Det kan ganske enkelt ikke være rigtigt at gruppen skal finde sig i
> den slags misbrug.

Misbrug er ikke DET SOM AF ER UENIG I

AF står alene i verden med sine misforståelser om www.usenet.com

> Inden længe er debat om kristendom en sjælden mangelvare i den gruppe,
> og det er dog debat om kristendom gruppen er oprettet og beregnet til.
>
> XFUT dk.admin.netmisbrug

Igen ser vi AF ønsker tungeafskæring. Men jeg glæder mig til dialog med
netbetjente om noget evt misbrugs-agtigt vedr min net-etik.

Er du imod abemennesker, Andreas - hvorfor går du ikke ind i den religiøse
sagens kerne?

Du er vel racist ligesom pastor Leif Borck Hansen der hader Serbien og
derfor vil trække serbiske flygtninge væk fra deres land så Serbiens velfærd
smadres.?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 02-08-03 21:34

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> "Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> wrote in message

> AF står alene i verden med sine misforståelser om www.usenet.com

Nej, han gør ikke. Derimod tror jeg at du har en lidt fejlagtig opfattelse
af situationen her: Een ting er at folk af ren medlidenhed ikke går direkte
efter din internetopkobling ved at klage til din udbyder. Men at vende dette
til et udtryk for at du ligefrem har din udbyders aktive støtte til din
asociale adfærd og ligefrem hovere ud fra denne indbildske og lidt
storhedsvanvittige forestilling om din egen "urørlighed" og "sejr over
usenet" vil nok være medvirkende til at du rent faktisk FÅR en del klager
til din udbyder. Dèn dag du evt. mister endnu en udbyder, vil du kun have
dig selv at holde ansvarlig, for du er gang på gang blevet bedt om at
acceptere fundatsen for gruppen, men har hver eneste gang afvist på grund af
dumstolte betragtninger og fikse ideer om begrebet "ytringsfrihed". Alene
Andreas Falck har MANGE gange bedt dig om at holde din politiske propaganda
ude af gruppen, men du VIL jo tilsyneladende ikke lytte?

Meget ville være vundet, hvis du ville være moden nok til at erkende
følgende kritik:
Dine politiske indlæg har intet at gøre i denne gruppe, som drejer sig om
kristendom. Og ikke om alt muligt andet. Det er fint nok at du f.eks.
deltager i Grosbøll-debatten, men hold dig til emner som er DIREKTE
RELEVANTE for gruppen. Brug dk.livssyn.kristendom til denne gruppes formål,
og diskuter andre emner i de dertil relevante grupper. Hold politik i
dk.politik, og Kristendom i dk.livssyn.kristendom.

Anders Peter Johnsen

Fra : P.N.

Dato : 02-08-03 23:22

> Meget ville være vundet, hvis du ville være moden nok til at erkende
> følgende kritik:

Hvis man svarer på Bo´s indlæg er man selv med til at støtte hans internet
terror. Kilfilteret er opfundet for imødekomme Bo, således at alle kan være
her. Det mest irriterende er ikke Bo´s indlæg, men den sørgelige
kendsgerning at der er folk der svarer på hans ævlerier.
P.N.

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-08-03 23:37

P.N. pip160@hotmail.com skrev dette:

> Det mest irriterende er ikke Bo´s indlæg, men
> den sørgelige kendsgerning at der er folk der svarer på hans
> ævlerier.

Nu er det jo altså slet ikke alle Bo's indlæg der er noget ævleri. Han
kan faktisk skrive rigtig gode indlæg og fremkomme med ganske gode
synspunkter. Derfor har jeg ikke lyst til at skulle sætte ham i
killfilter. Det var langt bedre om manden ville være modtagelig for
lidt belæring og sund fornuft. derved ville han opnå meget, endda
rigtig meget.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-08-03 23:46

Andreas Falck skrev:

> [...]
>kan faktisk skrive rigtig gode indlæg og fremkomme med ganske gode
>synspunkter. Derfor har jeg ikke lyst til at skulle sætte ham i

SDu er gået i hans fælde nummer 7.

>Det var langt bedre om manden ville være modtagelig for
>lidt belæring og sund fornuft. derved ville han opnå meget, endda
>rigtig meget.

Andreas ... Det har været forsøgt i mindst 6 år nu (seks år).
Hvad nyt tror du at du kan bibringe?

--
Bertel

Fra : Bo Warming

Dato : 03-08-03 00:05

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> wrote in message

> SDu er gået i hans fælde nummer 7.

Her på usenet er vi alle jævnbyrdige idealistiske debatører og ingen sætter
fælder for nogen.

> Andreas ... Det har været forsøgt i mindst 6 år nu (seks år).
> Hvad nyt tror du at du kan bibringe?

W Churchill skrev klogt at
"Alle vil gerne lære men ingen vil belæres"

Det skader ofte budskabers forståelighed, at de affyres arrogant for at
belære og retlede og ikke er udtryk for jævnbyrdigt forsøg på at forklare
hvordan en anden netetik kan være lige så god eller bedre end afvigerens

Ingen har gjort forsøg på at forklare hvem skades af min moderne progressive
stil med mange x-post og overlap mellem ng.

Jeg tror at modstanden mod min stil er ren vanetænkning , der bunder i
langsomme modemmers tid, dvs opdatering af netikette er tiltrængt.

Men lad de komme an på dialog.

Jeg er altid åben for at se tingene fra en anden vinkel.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-08-03 23:43

P.N. skrev:

>her. Det mest irriterende er ikke Bo´s indlæg, men den sørgelige
>kendsgerning at der er folk der svarer på hans ævlerier.

Det er Bo(s indlæg) der er problemet, men det er rigtigt at det
kan minimeres ved at man ikke svarer ham.

--
Bertel

Fra : Bo Warming

Dato : 03-08-03 10:24

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message
> [...]
> og diskuter andre emner i de dertil relevante grupper. Hold politik i
> dk.politik, og Kristendom i dk.livssyn.kristendom.

APJ elsker ikke ytringsfrihed så meget, at han vil forsvare den hvis han er
uenig, fx om fundatsfortolkning

Dette er faretruende udemokratisk.

"Jeg afskyr hvad du siger, men jeg vil dø for din ret til at sige det" siger
demokratiets store fødselshjælper, Voltaire.

Men APJ mener at når tilfældige kværulant-forrykte debatørers ækles ved mine
indlæg , og ikke kan svare på dem, og derfor opdigter offtopic, så er det
grund nok til at skrue ned for forsvaret for min ytringsfrihed

At Andreas Falck klager til netbetjente, dvs ønsker tungeafskæring - som
han næppe har håb om - viser også udemokratisk sindelag. Hvorfor lader de
ikke blot vær at åbne mine indlæg?
Det er den modme mands reaktion.
De vil blande sig i mit privatliv - stalinistisk ondskabsfuldhed - og tåler
ikke at jeg realiserer mit liv på min måde, hvor jeg ikke krummer et hår på
nogens hoved.

APJs had mod debatfrihed er tankevækkende, fordi han er den
usenet-debattør der har bedrevet det værste man kan på usenet - nemlig
lodret opdigtet personhadsk løgn, som skulle skade så meget som muligt - man
som altså var så eklatant uintelligent, at han måtte dementere. Han
opdigtede ud af den blå luft at jeg var dømt for jødehad!!!

Efter afsløring af den værst tænkelige netikette hos APJ, har han ikke ville
kommentere hvordan sådan ondskabsfuldhed kan opstå.
Det er et påtrængede spørgsmål, ligesom hvordan kunne holocaust opstå. Men
APJ vil ikke afsløre hvad drev ham. Har jeg bragt hans sind i ubalance ved
at han troede at alle revisionister var nazier og så ser han at jeg er mere
frihedskæmper end nogen på venstrefløjen og at jeg er en videnskabelig
ukritisabel revisionist. Som vinder alle debatslag om relativitetsteori osv
osv? Har dette bragt ham i krise som han kunne kunne mildne ved at opdigte
en hadsk løgn? Trods mine venlige saglige forsøg på at analysere hans udåd,
der klart er sammenlignelig med nazi-regimets, flygter han fra at bidrage
til analyse, dvs han tier og samtykker til de værste mistanker om ham
Han har dementeret. Men kan vi håbe på at ondskaben er slut? Han vil ikke
oplyse om hvordan han kom på afveje og blev demokratifjende af værste art.
Værre end Jonni Hansen. Og med Falck som væbner og ukritisk forsvarer.
APJ er uinteressant. Jeg går altid efter bolden. Men at han afslører de
ytringsfrihedshadende antirevisionisters generelle sindelag - i Tyskland
ville jeg have fået ti års fængsel - er interessant.

Fra : Steen Johansen

Dato : 03-08-03 16:32

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message
> [...]

mængden af peber - i stedet for et gram - , så er det en god sammenligning.
DNA ved vi for lidt om til at sammenligne udfra kemi og til

Glimragende indlæg af Bo Wamling
MvH Steen

Fra : Bo Warming

Dato : 03-08-03 17:01

Jeg har idag på dk.videnskab uddybet min ide om at abe-menneske-hybrid bør
forskes i og tillades. Lissom kl oning
(Indlægget "Skabt i Guds billede" er copypastet nederst i dette indlæg)

Og vil her tilføje at når mennesker har kæledyr og hellere vil forkæle dem
end deres næste af artens homosapiens, så er det HELT OK

Godhed skal komme indefra.Ej farisæisk.
Staten skal sikre en vis gensidig forsikring blandt danskere, så der er
skadestuehjælp og politi mm når nød - og også vedr fremmede i landet.
Men det er intolerant at kritisere damer der "går for meget op i deres
katte"
Måske det sikrer mod at de bliver deprimerede og måske katteglæden fører
over i at de bliver godgørende og venlige og hjælpsomme efter nogle år - vi
aner ikke hvad vi dømmer om, så Jesus sagde klogt DØM EJ OG STEN EJ
Og lad den enkelte afgøre hvad hans penge skal godgøre til
Ikke Leif Bork Hansen , som skadeligt frister serberflygtninge til at svigte
deres land til millionudgift for DK. Han er for egoistisk til selv at hjælpe
i det nødlidende land.
Han er farisæer og skuespiller og bør fyres snarere end Grosbøll - der
samler langt flere højmessegæster i sin kirke, og det er misundelse der
skaber fyringslyst.
Lissom Andreas Falcks aggressioner mod mig nok alene skyldes at han frygter
konkurence og at hvis jeg læses meget så læses han måske mindre.
Misundelse regerer den ukristne verden.

"Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> wrote in message

> [...]

> Inden længe er debat om kristendom en sjælden mangelvare i den gruppe,
> og det er dog debat om kristendom gruppen er oprettet og beregnet til.

Skabt i Guds billede

Præster opfandt at mennesker står over dyr, og vi er skabt i Guds billede -
hvilket er blevet til at vi har særlige menneskerettigheder.

Selvom det aldrig er ordentligt afprøvet, så tror mange, at vi ikke kan få
børn med menneskeaber.

Dogmet om, at vi er en art, er vigtig for at kræve lighed,
fordelingspolitik, flygtningeomsorg og ulandshjælp - som om vi skal føle
pligt til at elske et tropisk stammemedlem mere end vor egen hund. Pga
særligt gudeligt DNA!

Forbud mod kloning og mod at søge at skabe menneske-dyr hybrid (hvad måske
kan gøres ved alm samleje med lidt kunstgreb med chimpanse el lign) skyldes
blind autoritetstro mod misforstået bibellæsning. Det bør droppes.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-08-03 04:33

On Sun, 3 Aug 2003 18:00:41 +0200, "Bo Warming"
<ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:

>Jeg har idag på dk.videnskab

og ved selv samme lejlighed belastet hele 3 nyhedes ny grupper med
dette :)

dk.livssyn.kristendom,dk.videnskab,dk.snak.seksualitet

dk.livssyn.kristendom,dk.videnskab,dk.snak.seksualitet ..... med fare
for at være drevet af en uoverskuelige optimisme ture man opfordre til
at du vuderede topick værdien også poste den i en gruppe af gangen -
indrømmet det det er skribentens egen opgave at se hvir indlægene
havner .... men det smutter for selv de bedste og der er andre der
såre enkelt ikke aner man kan post til flere grupper af gangen -
hvilket b.la afsted kommer en ofte uhensigtsmæsig xpost i mellem
poltik og dss ....

fut :dk.admin.netikette
--
Mv.
Bo MM

Fra : PerX ...

Dato : 06-08-03 11:49

In article <A9aXa.4206$1g4.2067@fe09.atl2.webusenet.com>,
ELTZNXFXSMII@spammotel.com says...
> Jeg har idag på dk.videnskab uddybet min ide om at abe-menneske-hybrid bør
> forskes i og tillades.

Var der nogen som svarede?

Fra : Bo Warming

Dato : 06-08-03 13:55

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message
> [...]
ELTZNXFXSMII@spammotel.com says...
> Jeg har idag på dk.videnskab uddybet min ide om at abe-menneske-hybrid

Var der nogen som svarede?

Et af de svar jeg fik, mente at det er kættersk at pille ved Guds
skaberværk og at abe-menneske-bastarder nok vil være syge krøblinge.

I stenalderen har man sikkert sagt det samme om krydsning mellem æsel og
hest, men en bonde lod de to arter gå i stald sammen og pludselig havde man
et muldyr med overlegen trækkraft.

Hvad sku du have for at hoppe på en brunst-stinkende liderlig
chimpanse-kvinde, hvis hun fik lidt menneskeparfume på sig først?

Fra : Søren

Dato : 06-08-03 21:56

Hej Bo,

> I stenalderen har man sikkert sagt det samme om krydsning mellem æsel
> og hest, men en bonde lod de to arter gå i stald sammen og pludselig
> havde man et muldyr med overlegen trækkraft.

Tjoo, de bedste/sejeste minearbejdere i kolonitidens Brasilien (og nok
stadig i vore dage) var "hybrider" af de oprindelige indianere og de
afrikanske slaver der blev fragtet dertil (vist hovedsageligt fra Ghana
IIRC) med guldskibene og med et lille hint af europæer tilsat.

> Hvad sku du have for at hoppe på en brunst-stinkende liderlig
> chimpanse-kvinde, hvis hun fik lidt menneskeparfume på sig først?

Og lidt finere fransk undertøj måske...
Spar pengene - gør det selv (om det' Leth aner jeg ikke ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 07-08-03 00:46

On Wed, 6 Aug 2003 20:56:02 +0000 (UTC), "Søren"
<Look@iNO-SPAMt.dk.invalid> wrote:

> [...]
>afrikanske slaver der blev fragtet dertil (vist hovedsageligt fra Ghana
>IIRC) med guldskibene og med et lille hint af europæer tilsat.

så varede slaveriet sgu da vist heller ikke længer ? max 3-4
generasioner !

>Og lidt finere fransk undertøj måske...
>Spar pengene - gør det selv (om det' Leth aner jeg ikke ;)

Taler Hr Warming om afrikanske kvinder når han skriver :
*chimpanse-kvinde* `? jeg ved han har et noget anstrengt forhold til
afrikanske mænd p.gr størelsen på derres penis - der vist lader ham
tilbage - med forklaringen at det er gørelsen og ikke størelsen der
tæller :) - men for lieg at vende tilbage til sagen om hvaf for
etniske kvinder der er bedst sådan i det store hele med det forbehold
at alle er individuelle osv osv. dem jeg husker bedst som jeg har
bespruget må være - afriakner - ointaer - kaukasier - eksimo (
grønland ?) sydamerika ( ja det er jo et mix af som beskrevet for oven
indianer afrikaner og kaukasier - der er også nogen få ointaler men
det er ikke mange ...

der vil jeg sige :
afrikaner er OUTSTANDING til sex og hvis det BARE er sex så er det
DEM !

ointaler det går bare ikke - de bryder sig ikke meget om sex - men jeg
tror de vil være gode til en lidt sky og skæv eksistens der gerne vil
have sig en kone - de er jo loyale - der er ikke det store bøvl

syamerikanerne de er go kombinasion i mellem humor og erotik - men de
snakker som et vandfald og efter som de ikke beherkser engelsk - hvad
dog ikke standser talestrømmen - så er det ja noget ansternge i
længden .

Kaukasier er sgu imho. der hvor det går bedst i det store hele ....
FOR UNDERTEGENEDE !
--
Mv.
Bo M Mogensen

"I can't feel you anymore, I can't even touch the books you've read
Every time I crawl past your door, I been wishin' I was somebody else instead.
Down the highway, down the tracks, down the road to ecstasy,I followed you beneath the stars,
hounded by your memory And all your ragin' glory."Dylan "Idiot wind "1974

Fra : Søren

Dato : 12-08-03 17:26

Hej Bo,

> så varede slaveriet sgu da vist heller ikke længer ? max 3-4
> generasioner !

Og ???
Der er stadig mange mestitser (eller hvad lige netop den kobmination nu
hedder), de fleste er efterkommere fra kolonitidens "sammenføringer".

> Taler Hr Warming om afrikanske kvinder [...]

Det må du nok spørge ham om ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 07-08-03 00:26

On Wed, 6 Aug 2003 14:55:22 +0200, "Bo Warming"
<ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:

>Hvad sku du have for at hoppe på en brunst-stinkende liderlig
>chimpanse-kvinde, hvis hun fik lidt menneskeparfume på sig først?

Det var dog et besynderligt spørgsmål ?

Fra : PerX ...

Dato : 09-08-03 23:50

In article <RM6Ya.83397$Mg1.72998@fe07.atl2.webusenet.com>,
ELTZNXFXSMII@spammotel.com says...
> Hvad sku du have for at hoppe på en brunst-stinkende liderlig
> chimpanse-kvinde, hvis hun fik lidt menneskeparfume på sig først?

Adskillige fantasilioner.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 02-08-03 20:32

Peter Lind wrote:

> [...]
> chimpanser er ligeså forskellige som heste og zebraer.
> Mine spørgsmål er så: Kan det virkelig passe ?

Desværre så er alting ikke så enkelt.
Kromosomerne er dem som har generne,
og en nogen små forskelle i generne kan give meget stor forskel i udseendet.
Mennesket har et kromosom mere den en normal menneskeabe. Dette kromosom
rummer ikke så mange gener, og de gener som er på dette ekstra kromosom,
har menneskeabe og mennesket også på et andet kromosom.

Man tror at det kan forekomme at en menneskeabe har den den samme,
mutation, og et ekstra kromosom ligesom mennesker.
Ellers kunne man lave lidt gensplejsning, og putte et ekstra menneske-kromosom
ind i ægget.

> Jeg går umiddelbart ud fra at heste og zebraer og mere ens end f.eks heste
> og æsler, men alligevel kan heste og æsler parre sig (resultatet er mulddyr
> eller muldæsler) - kan heste og zebraer også få afkom ?

Ja, det kan de, nogen af dem i hvert fald. Der er flere arter af zebraer.

> Mig bekendt kan mennesker og chimpanser ikke få afkom med hinanden - men
> skyldes det forskelle i generne eller antallet af kromosomer, eller hvad ?

Det er vist en kultural barriere.

Men mennesker har nogen andre hofter, håndled, andre tarme,
hvor hjerne mest er forskellig i størrelsen.

Man må gætte på at krydsningen, hvis den er levedygtig,
kommer til at ligene en chimpanse, da hybrider,
oftest ligener den af forældrene, som ligner den fældes forfar mest.